اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر همدان:

جاذبه‌‌های توریستی در بازنگری طرح تفضیلی دره مرادبیگ، لحاظ شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر همدان گفت: در بازنگری طرح تفضیلی دره مرادبیگ، بهره‌گیری از توپوگرافی محل، جاذبه‌های توریستی و طبیعت منطقه در تمام آیتم‌های طراحی لحاظ شود.

جاذبه‌‌های توریستی در بازنگری طرح تفضیلی دره مرادبیگ، لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا الیاسی صبح امروز یکشنبه در کمیسیون عمرانی و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان در خصوص بررسی طرح تفصیلی دره مرادبیگ و تعیین و تکلیف کاربری اراضی منطقه مذکور اظهار کرد: این منطقه به لحاظ آب و هوایی و اقلیم خاص و توپوگرافی ویژه‌ای که دارد جاذبه‌های بسیاری برای جذب گردشگر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این منطقه باید با تدابیر خاص و حمایت‌های همه‌جانبه تبدیل به یک مرکز گردشگری و تفریحی شود و در این راستا لازم است، شاخص‌های ارزشی منطقه تقویت و به نحو احسن به گردشگر و ساکنان آن منطقه ارائه شود.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر همدان با اشاره به اینکه بازنگری طرح جامع تفضیلی دره مرادبیگ از بهمن ماه سال گذشته در دفتر مطالعات معاونت معماری و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: با توجه به اینکه مشاور طرح، این منطقه را نیز با ضوابط سایر نقاط شهر به طور یک سال طراحی کرده، این امر باعث شده است با موقعیت جغرافیایی منطقه مطابقت کامل نداشته و در برخی از نقاط قابلیت اجرایی نداشته باشد.

وی در ادامه افزود: بازنگری طرح بر اساس موقعیت جغرافیایی منطقه و با در نظر گرفتن پتانسیل‌های بالقوه منطقه در حال انجام است و بهره‌گیری توپوگرافی محل، جاذبه‌های توریستی و طبیعت منطقه می‌بایست در تمام آیتم‌های طراحی لحاظ شود.

الیاسی خاطرنشان کرد: همچنین مرحله شناخت طرح، مطالعه میدانی و در نظرگرفتن نیازمندی‌ها‌ی منطقه با توجه به شاخص‌های جمعیت در ارائه طرح مطلوب است.

وی با بیان اینکه با توجه به گزارش ارائه شده از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی شهری، در قسمت مطالعات اولیه برداشت محلی توسط کارشناسان صورت گرفته است، افزود: شناخت عمومی، مطالعات اقتصادی، کاربری‌های زمین‌ها، وضعیت توپوگرافی، کیفیت سازمان فضایی، شیب معابر، مقاطع ارضی و نظام منظر شهری در حال تحلیل و آنالیز است.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر همدان با اشاره به ضوابط شهرسازی مورد نیاز در منطقه دره مرادبیگ افزود: منطقه دره مرادبیگ به علت عناصر طبیعی و توپوگرافی دارای محدودیت‌هایی است که می‌بایست در ضوابط معماری و شهرسازی لحاظ شود.

وی اذعان داشت: ضوابط طرح تفضیلی در این منطقه باید کاملاً مجزا و متفاوت از سایر نقاط شهر تدوین شود و استفاده از ارتفاع محل در طراحی محیطی آیتم بسیار مهمی است که می‌تواند منظر و سیمای بسیار زیبا را در محل ارائه و منطقه گردشگری ویژه‌ای را در شهر همدان ایجاد کند.

در پایان مسئول دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری نتیجه اقدامات صورت گرفته را در این خصوص ارائه و برای بررسی موارد و تبادل نظر مقرر شد طرح مذکور را از طریق این دفتر پیگیری و به‌زودی طرح نهایی تدوین و برای تصویب به مراجع ذیصلاح ارسال می‌شود.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول