اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

تنها 30درصد طرح‌های تفضیلی شهر مشهد اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: تنها 30درصد طرح‌های جامع و تفضیلی در شهر اجرایی می‌شود.

تنها 30درصد طرح‌های تفضیلی شهر مشهد اجرایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد پژمان ظهر امروز در نحستین کنفرانس اقتصاد شهری ایران در سالن همایش‌های هتل پارس مشهد در ارتباط با اهمیت اقتصاد شهری اظهار داشت: با وجود اینکه شهرداری‌ها در دوره‌های 10،15و 20 ساله طرح‌های جامع و تفضیلی برنامه‌ریزی می‌کنند اما یک مرور ساده نشان می‌دهد که طی 40 سال اخیر در شهر مشهد تنها 30درصد از طرح‌های جامع و تفضیلی اجرایی شده است.
وی افزود: برای اجرای طرح‌های جامع و تفضیلی نیاز به منابع مالی پایدار هست اما متأسفانه مدیریت شهری منابع مالی پایداری برای اجرای این طرح‌ها در اختیار ندارد.
وی ضمن اشاره به این مطلب که شهرداری‌ها حتی برای هزینه‌های جاری و روزمره شهری نیز با مشکلات مالی مواجه هستند اظهار داشت: زندگی بشر همواره در حال تغییر است و برای به ‌روز کردن و برطرف کردن نیازهای آن نیاز به سرمایه‌گزاری وجود دارد.
شهردار مشهد گفت: در حال حاضر 70درصد جمعیت کشور در یک هزار و 70شهر کشور ساکن می‌باشند که تجمیع این جمعیت در شهرهای مقوله اقتصاد شهری را اهمیت می‌بخشد.
وی با بیان اینکه شهرها کانون همه رخدادهای علمی، پژوهشی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است افزود: مقوله تولید و مصرف نیز که دو رکن مهم اقتصاد است عمدتا در شهرهاست و قطعا در چنین شرایطی به مقوله اقتصاد شهری نیز باید بیش از پیش توجه کرده و اهمیت قائل شد.
پژمان با اشاره به اینکه مدیریت شهری وظیفه دارد تا آرامش و رفاه را برای 70درصد جمعیت کشور فراهم کنند گفت: باید با پیش‌بینی منابع مالی لازم در جهت تامین نیازهای مردم اقدام کرده که در حال حاضر برای تأمین منابع مالی مورد نیاز مدیریت شهری تحت فشار هستیم.
شهردار مشهد حاشیه‌نشینی و مهاجرت به شهرهای بزرگ را نیز از دیگر اتفاقات نیازمند به نیروی کار معرفی کرد و اظهار داشت: می‌بایست در جهت عادی سازی زندگی مهاجران و حاشیه‌نشینان هزینه‌های زیادی انجام شود و همچنین بازسازی بافت‌های فرسوده هم از دیگر مواردی است که در مدیریت شهری باید برای آن هزینه شود اما در شرایط کنونی به دلیل نبود برنامه‌ریزی‌های دقیق در این زمینه، مهاجرت به شهرها سبب بالا رفتن هزینه‌ها شده است.
وی با بیان این‌که نوسانات موجود در بازار مسکن در امر مدیریت تأثیر گذار است افزود: کاهش پروانه‌های ساختمانی خود باعث می‌شود که شهرداری برای هزینه‌های جاری و روزمره خود با مشکلاتی مواجه شود.
پژمان در پایان اظهار داشت: برای متوازن کردن وضعیت شهرها و همچنین شهروندان باید بیش از گذشته برنامه‌ریزی و در این ارتباط چاره‌اندیشی کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول