اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری:

طرح تفضیلی شهر سامان تصویب شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله نخست طرح تفضیلی شهر سامان به تصویب رسید.

طرح تفضیلی شهر سامان تصویب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی ابراهیمی ظهر امروز در دیدار شهردار سامان اظهار داشت: این طرح در سال‌جاری با اعتباری افزون بر 540 میلیون ریال در حال بررسی است.
وی با بیان اینکه آغاز این طرح از نیمه دوم سال 89 در دست بررسی قرار گرفت، گفت: برهمین اساس سال افق این طرح سال 99 در نظر گرفته شده است.
ابراهیمی مساحت حریم پیشنهادی طرح تفضیلی شهر سامان را یک‌هزار و 500 هکتار اعلام کرد و گفت: مساحت محدوده پیشنهادی این طرح برای افق طرح 376 هکتار با جمعیت پیشنهادی 14 هزار و 800  نفر در نظر گرفته شده است.
مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طرح تفضیلی بر اساس ضوابط جامع نحوه استفاده از زمین‌های شهری، موقعیت و مساحت دقیق برای هر یک از آنها، وضعیت تفضیلی شبکه‌های عبور و مرور و میزان تراکم ساختمانی در مناطق شهری و اولویت‌های به‌سازی و نوسازی و توسعه شهری را بر اساس نقشه‌های مالکیت اراضی مشخص می‎‌کنند.
وی با اشاره به ضرورت تدوین طرح تفضیلی شهری، گفت: طرح جامع شهری عبارت از طرح بلند مدتی است که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و تسهیلات شهری و نیازمندی‌های عمومی شهری، خطوط کلی ارتباطی آماده‌ می‎شود.
ابراهیمی طرح جامع شهر بر حسب ضرورت قابل تجدیدنظر خواهد بود، گفت: با آماده‎سازی این طرح سطح لازم برای ایجاد تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، بهسازی و اولویت‌های مربوط به آنها تعیین و مشخص و ضوابط و مقررات مربوط به تمامی موارد اشاره شده و همچنین ضوابط مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی، تهیه و تنظیم می‎شود.
وی طرح تفضیلی موضوعی را از دیگر طرح‌های تفضیلی برشمرد و گفت: طرح تفضیلی موضوعی نیز طرحی است که برای احیا برخی از مکان‌های متروک و با عملکردهای قبلی خاص و ناحیه‌هایی وسیع یا حفاظت چند ناحیه با ارزش معماری در محورها حومه‌ها و سواحل و یا برای فعالیت‌های تفریحی و گردش و نیز فضای سبز یا کمربند سبز تهیه می‌شود.
ابراهیمی اضافه کرد: وظایف خاص طرح ساماندهی جنبه‌های خاص تقویت سایر طرح‌های شهری و تعیین وظایف نهادهای ذی‌ربط بوده و اسناد آن نیز شامل نقشه پیشنهادها گزارش مکتوب برای ضرورت‌ها و سیاست‌های اجرایی و سایر مطالب توضیحی و تشریحی است.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول