اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عشرت شایق ‌در گفت‌وگو با ‌فارس:

حسن نیت طرفین در مذاکرات بغداد شرط تداوم همکاری‌ها‌ست

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: تداوم حسن نیت طرفین در مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ می‌تواند به ثمربخش بودن این مذاکرات و تداوم همکاری‌ها بینجامد.

حسن نیت طرفین در مذاکرات بغداد شرط تداوم همکاری‌ها‌ست

عشرت شایق امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در تبریز با اشاره به نشست آتی نمایندگان ایران و گروه 1+5 در بغداد اظهار کرد: تمام جناح‌های سیاسی کشور و مجموعه نظام استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم ملت ایران می‌دانند و این اشتراک نظر به‌عنوان سیاست کلی نظام نکته قوتی است که در مذاکرات مربوطه باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی گفت: پس از به رسمیت شناخته شدن حق ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در مذاکرات استانبول، توقعات داخلی و بین‌المللی از نشست بغداد بالا رفته و همه در انتظار برداشته شدن گام‌های بلند برای حل و فصل مسائل باقی‌مانده هستند.

نماینده هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، همکاری‌های ایران با بازرسال آژانس انرژی اتمی را فراتر از تعهدات پیش‌بینی شده دانست و افزود: این نوع همکاری نشانه عزم جدی ایران برای پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز خود در چارچوب مقررات آژانس است و طرف مقابل نیز باید پاسخ مناسبی به حسن نیت ایران داشته و نسبت به لغو و یا کاهش تحریم‌های اقتصادی همت گمارد.

وی سردمداران رژیم اشغالگر قدس را مخالف سرسخت توافق ایران با گروه 1+5 معرفی کرد و گفت: سران جنگ‌طلب این رژیم برای به بن‌بست کشاندن مذاکرات، انواع توطئه‌ها و ترفندها را به کار می‌گیرد که انتشار برخی تصاویر جعلی و ادعاهای واهی در مورد غیرصلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران از جمله این اقدامات است.

شایق دانش هسته‌ای را یک دستاورد عظیم علمی برای پیشرفت و توسعه اعلام کرد و افزود: نباید به بهانه‌های واهی در مسیر استفاده صلح‌آمیز از این علم سنگ‌اندازی شود به‌ویژه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که این دانش را با سعی و تلاش دانشمندان و جوانان متفکر و سخت‌کوش خود به دست آورده است.

انتهای پیام/‌ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول