اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام طباطبایی:

ثروت در اختیار "تضییع‌کنندگان"قرار نگیرد

خبرگزاری فارس: نماینده مجلس هفتم شورای اسلامی گفت: ثروت نباید در اختیار کسانی قرار گیرد که به دلیل نداشتن توانمندی آن را تضییع ‌کنند.

ثروت در اختیار "تضییع‌کنندگان"قرار نگیرد

 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای اردهال کاشان اظهار داشت: ثروت بیت‌المال باید در اختیار کسانی قرار گیرد که توانمندی استفاده صحیح و تکثیر آن را داشته باشند چراکه شایسته خرج کردن موجب رفاه نسبی جامعه می‌شود. 

وی با اشاره به آیات سوره نساء از«حوب» به عنوان یکی از خطرات و بیماری‌های روانی جامعه اسلامی نام برد و افزود: مبتلایان به این بیماری درک و فهم صحیح از چگونگی خرج کردن را نداشته و نمی‌دانند در کدام محل‌ها و به چه اندازه‌ای خرج کنند.

این استاد اخلاق، عدالت در توزیع بیت‌المال را در پرداختن یکسان به همه ندانست و بیان داشت: عدالت در آن است که بیت‌المال در اختیار کسانی قرار گیرد که نه تنها آن را تضییع نمی‌کنند بلکه موجب تکثیر آن می‌شوند.

طباطبایی در ادامه بیماری‌های انسان را به دو صورت جسمی و روحی ذکر و عنوان کرد: در بیماری جسمی به دلیل وجود درد افراد به طبیبان مراجعه می‌کنند اما در بیماری‌های روحی به دلیل نبودن درد افراد نسبت به آن درک و باور نداشته لذا به متخصص آن مراجعه نمی‌کنند.

وی با اشاره به روایتی از مولای متقیان بیماری روح را بدتر از بیماری جسم قلمداد کرد و گفت: زمانی که انسان دچار بیماری روح می‌شود تلخی زندگی به اوج خود رسیده و بداخلاقی‌ها و ناهنجاری‌ها در جامعه گسترش می‌یابد.

به گفته وی بدترین شرایط جامعه زمانی است که فقر ایمان در کنار فقر مالی قرار گیرد و در این صورت معضلاتی چون فحاشی، بدحجابی، بداخلاقی، ناامنی و مفاسد به سرعت جامعه را تباه می‌کند.

این کارشناس مذهبی پرهیز از دروغ، حرمت‌شکنی و تحقیر و اهتمام به ایجاد احترام متقابل بین افراد جامعه و پایبندی به تعهدات را از جمله راهکارهای درمان بیماری‌های روانی در جامعه دانست.

در سالروز شهادت سلطانعلی‌‌بن ‌محمد‌ باقر(ع) مراسم بزرگداشت ایشان همراه با برپایی یادواره 150 شهید اردهال در کنار مضجع شریف این امامزاده واجب‌التعظیم برگزار شد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول