اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خبر داد

اختصاص 20 میلیون دلار برای تأمین نهاده‌های دامی در قم

خبرگزاری فارس: استاندار قم از اختصاص 20 میلیون دلار برای تأمین اقلام سیاسی و نهاده‌های دامی استان خبر داد و بر لزوم نظارت مستمر و تاثیرگذار دستگاه‌های نظارتی بر بازار استان تاکید کرد.

اختصاص 20 میلیون دلار برای تأمین نهاده‌های دامی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در جلسه ستاد هدفمندی یارانه‌ها طی سخنانی با اشاره به نوسانات مقطعی بازار اظهار داشت: در شرایط تلاطم و تنش، برخی به دنبال سوء استفاده از شرایط پیش آمده و ایجاد اخلال در نظم اقتصادی کشور هستند.

وی با تاکید بر لزوم تشدید اقدامات نظارتی با هدف مقابله جدی با سودجویان اقتصادی گفت: تا رسیدن بازار به ثبات و آرامش نسبی، علاوه بر نظارت مستمر و تاثیر گذار باید نهاده دام و طیور مورد نیاز دامداران و مرغداران از محل ارز اختصاصی تأمین شود.

استاندار قم نظام غلط توزیع را یکی از مشکلات اساسی حوزه اقتصاد کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: اصلاح این شبکه در گرو حذف واسطه‌های زاید بین مصرف کننده و تولید کننده و راه‌اندازی نمایشگاه‌های مختلف عرضه مستقیم کالا امکان‌پذیر خواهد بود.

موسی‌پور افزود: در این راستا هماهنگی‌های لازم با مسئولان فروشگاه‌های عمده و بزرگ شهر، برای عرضه متمرکز و یارانه‌ای کالاهای مشمول تنظیم بازار صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به نقش و اهمیت فرآورده‌های لبنیاتی در سبد کالای مصرفی خانوارهای استان، بر لزوم نظارت جدی بر قیمت و کیفیت عرضه این فرآورده‌ها به ویژه شیر و ماست تاکید کرد.

استاندار قم ضرورت پیش‌بینی‌های مناسب برای تامین و ذخیره سازی گندم مورد نیاز استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: محصول گندم استان در سال جاری حدود 40 هزار تن و محصول جو حدود 75 هزار تن است و با توجه به در پیش بودن فصل برداشت گندم، باید بستر و تمهیدات لازم برای خرید بی‌دغدغه این محصول از کشاورزان فراهم شود.

انتهای پیام/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول