اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع ذخایر اسلامی خبر داد

انتشار 4 اثر جدید از سوی مجمع ذخایر اسلامی

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع ذخایر اسلامی از انتشار رسائل فلسفی نظام الدین احمد گیلانی، لیلی و مجنون از خمسه میر جمله، بهرام‌نامه یا آسمان هشتم و الحرارت الغریزیه از مجموعه میراث قطب شاهی خبر داد.

انتشار 4 اثر جدید از سوی مجمع ذخایر اسلامی

حجت‌الاسلام سید صادق اشکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به پروژه میراث قطب‌شاهی اظهار کرد: قطب شاهیان از سلسله‌های بزرگ اسلامی در هند بودند که در پایان سده دهم هجری جنوب هند را فتح کرده و 200 سال در هند حکومت کردند.

وی با بیان اینکه قطب‌شاهی‌ها دارای مذهب شیعه و زبان رسمی فارسی بودند، گفت: در مدت اقامت آنها در هند بسیاری از اهل علم به هند جذب شدند و متون فارسی و عربی فراوانی در آن زمان نوشته شد که متاسفانه در ایران این میراث ناشناخته مانده است.

رئیس مجمع ذخایر اسلامی خاطرنشان کرد: با آنکه تألیفات فارسی و عربی متنوع در موضوعات مختلف حکمت، فلسفه، کلام، ادبیات، شعر، لغت و.. از سوی علما و ادبا و بزرگان شیعه وجود دارد ولی آثار چاپ شده آنها بسیار کم بوده و مجموعه‌های ناشناخته‌ای هستند.

وی از انعقاد قرارداد علمی مجمع ذخایر اسلامی با دانشگاه بن آلمان خبر داد و افزود: با انعقاد این قرارداد در صدد احیای میراث شیعی از این سلسله پادشاهی در هند هستیم.

اشکوری با اشاره به چاپ چهار شماره از این میراث گفت: تاکنون رسائل فلسفی نظام‌الدین احمد گیلانی، لیلی و مجنون از خمسه میر جمله، بهرام‌نامه یا آسمان هشتم، الحرارت الغریزیه از مجموعه میراث قطب‌شاهی چاپ شده و از هفته آینده توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: این پروژه زیر نظر دکتر اوا اورتمن و محمد کریمی زنجانی اصل و گروهی از مشاوران در دانشگاه‌های مختلف دنیا از جمله ایران، فرانسه، ایتالیا، اتریش، آمریکا، هند و آلمان انجام می‌شود.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول