اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قهوچی: ارتش با قاطعیت برای بازگرداندن امنیت و ثبات به طرابلس تلاش می‌کند

خبرگزاری فارس: فرمانده ارتش لبنان تاکید کرد که ارتش با قاطعیت برای بازگرداندن امنیت و ثبات به طرابلس تلاش می‌کند و هرگز اجازه نخواهیم داد به ابهت نهاد نظامی خدشه‌ای وارد شود.

قهوچی: ارتش با قاطعیت برای بازگرداندن امنیت و ثبات به طرابلس تلاش می‌کند

به گزارش فارس، "ژان قهوچی" در مصاحبه با روزنامه "السفیر" گفت: اگر به ابهت ارتش خدشه‌ای وارد شود دیگر از نهاد نظامی چیزی باقی نخواهد ماند؛ بنابراین تقویت نهاد نظامی اصلی است که باید همه سیاستمداران بر آن تکیه کنند و قدرت این نهاد به معنای اطمینان بیشتر برای همه شهروندان است.

وی درباره اوضاع طرابلس اظهار داشت: نهاد نظامی برای انجام ماموریت خود در طرابلس و بازگرداندن زندگی به روال طبیعی خود و تامین امنیت شهروندان و بازداشت افراد مسلح مصمم است.

قهوچی تاکید کرد که وضعیت کنونی در طرابلس باید پایان یابد و اوضاع به روال طبیعی خود بازگردد و یگان‌های نظامی با اشتیاق به حفظ جان شهروندان و جان نظامیان ماموریت خود را انجام می‌دهند و دستورات اعطا شده به نظامیان بر برخورد قاطعانه برای بازگرداندن امنیت و ثبات و حمایت از شهروندان تاکید دارد.

وی افزود که یگان‌های نظامی تنها با کسانی که به طور مستقیم ارتش را تهدید کرده و یا منبع تیراندازی به سمت سربازان هستند، برخورد می‌کند و در عین حال مراقب آن هستند که آسیبی به شهروندان نرسد.

فرمانده ارتش لبنان در ادامه ضمن درخواست همکاری از شهروندان با یگان‌های نظامی خطاب به سیاستمداران نیز اظهار داشت که بیش از نیمی از افراد مسلح وابسته به برخی سیاستمداران هستند و ما از آنها می‌خواهیم که مسئولیت‌پذیر بوده و از شدت نطق‌های سیاسی که به ایجاد تنش منجر می‌شود بکاهند و در تامین امنیت و بازگشت ثبات و آرامش مشارکت کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول