اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یکی از سران جریان ملی آزاد لبنان در گفت‌وگو با فارس:

هدف طراحان حوادث "طرابلس" لبنان حمایت از شورشیان سوریه است

خبرگزاری فارس: "طونی نصرالله"، یکی از سران جریان ملی آزاد لبنان تاکید کرد برخی افراد در دستگاه امنیتی این کشور مظنون به حمایت از شبه‌نظامیان شمال لبنان هستند که می‌خواهند این منطقه را به پایگاهی وابسته به القاعده برای حمایت از شورشیان سوریه مبدل کنند.

هدف طراحان حوادث "طرابلس" لبنان حمایت از شورشیان سوریه است

"طونی نصر الله"، یکی از سران جریان ملی آزاد لبنان، بزرگ‌ترین حزب سیاسی مسیحیان در این کشور به رهبری "میشل عون"، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیروت، درباره حوادث جاری در شهر طرابلس گفت: اختلافات بین اهالی این شهر شناخته شده و ساخته دست جریان المستقبل و وابستگان به این جریان با هر اسم و رسمی است.

وی ابراز امیدواری کرد ارتش لبنان بتواند منطقه را تحت کنترل بگیرد و به درگیری‌ها و خونریزی‌ها پایان دهد.

این مسئول لبنانی با تاکید بر نقض توافق بین وزیر کشور و تحصن‌کنندگان معترض به بازداشت شادی المولوی، تروریست لبنانی گفت: همچنان صدای تیراندازی‌ها شنیده می‌شود و شماری زخمی شدند و هنوز چادرهای تحصن‌کنندگان در محل تحصن برپا است.

طونی نصرالله تاکید کرد ، تسویه حساب‌های سیاسی نمی‌تواند به پایان خشونت در طرابلس و در هیچ منطقه دیگری منجر شود و باید با جدیت با شورشیان برخورد شود.

وی درباره اطلاعات حاکی از حمایت طرف‌هایی لبنانی از افراد مسلح با سلاح و تجهیزات نظامی گفت: از زمانی که کشتی حامل سلاح برای سوریه در طرابلس لبنان توقیف شد برخی افراد در دستگاه امنیتی لبنان مظنون به حمایت از شبه‌نظامیان در سوریه و لبنان شدند اما امیدواریم که این اطلاعات اشتباه باشد چون لبنان تحمل جنگ جدیدی را ندارد.

مسئول جریان ملی آزاد لبنان تاکید کرد به طور کاملا صد در صد مطمئن هستیم که هدف گروه‌های مسلح از ایجاد ناآرامی در طرابلس سیطره بر منطقه مرزی لبنان با سوریه است تا ورود سلاح و افراد مسلح به داخل سوریه ادامه یابد.

وی ادامه داد: شبه‌نظامیان طرابلس به دنبال تشکیل منطقه‌ای وابسته به القاعده در این منطقه هستند تا از اتفاقات سوریه به هر صورت امکان حمایت کنند.

درگیری‌ها در طرابلس پس از آن آغاز شد که شادی المولوی یکی از عناصر وابسته به عربستان سعودی به اتهام قاچاق سلاح به سوریه توسط دستگاه اطلاعاتی لبنان دستگیر شد و در مقابل طرفداران وی و افراط‌گراها در طرابلس آشوب کردند.

از سوی دیگر طرفداران عربستان به سوری‌های مقیم طرابلس حمله برده‌اند و درگیری‌ مسلحانه در این منطقه ایجاد کرده‌اند.

تاکنون در جریان این درگیری‌ها بیش از5 نفر کشته و 80 تن دیگر زخمی شده‌اند.

از دو روز قبل ارتش لبنان در خیابان‌های طرابلس مستقر شده بود و آرامش نسبی را برقرار کرده ولی از عصر روز گذشته درگیری‌ها دوباره آغاز شده است.

انتهای پیام/ل.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول