اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فارس گزارش می‌دهد

درگیری‌های طرابلس لبنان و تلاش رسانه‌ها به ارتباط دادن آن با تحولات سوریه

خبرگزاری فارس: رسانه های محور محافظه کار عربی تلاش دارند با انتقال بحران از سوریه به لبنان، این درگیری‌ها را طائفه‌ای جلوه داده و جنگ مذهبی در این کشور ایجاد کنند.

درگیری‌های طرابلس لبنان و تلاش رسانه‌ها به ارتباط دادن آن با تحولات سوریه

به گزارش مانیتورینگ فارس، شبکه الجزیره همزمان با شروع درگیری در شمال لبنان تلاش گسترده ای را آغاز کرده تا این ناآرامی‌ها را دنباله بحران امنیتی در سوریه معرفی کند.

این شبکه که گزارش از لبنان را در صدر اخبار خود قرار داده بود، با رد ارتباط فرد دستگیر شده در این منطقه با تروریست‌ها تاکید کرد که ارتش وی را به این بهانه دستگیر کرده است.

این شبکه در ادامه به گفت وگو با یکی از اعضای دفتر سیاسی حزب المستقبل از جناح 14 مارس پرداخت که مدعی شده بود آرام شدن اوضاع در لبنان منوط به آرام شدن وضعیت در سوریه است.

الجزیره در ادامه گزارش خود در سوالی جهت دار از یک روزنامه نگار در طرابلس تلاش کرد که اتفاقات اخیر را به اظهارات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان مرتبط بداند که این روزنامه نگار تاکید کرد که مسئله جاری در طرابلس دستگیری "شادی المولوی" است نه چیز دیگر.

ناآرامی‌ها در طرابلس از زمانی آغاز شد که شرکت کنندگان در این درگیری اصرار کردند که تا زمان آزاد نشدن "شادی المولوی" از تروریست های بازداشت شده به دست ارتش لبنان، در خیابان باقی خواهند ماند.

شبکه العربیه نیز در گزارش‌های خود تلاش کرد که درگیری در لبنان را یک درگیری قومی بین شیعیان و اهل تسنن در این کشور جلوه دهد.

این شبکه که مورد حمایت خانواده آل سعود است، مدعی شد که درگیری‌های جاری در لبنان در واقع حمایت سنی‌ها از سوری ها در مقابل حکومت بشار اسد است.

العربیه عربستان برای بزرگ جلوه دادن خشونت‌ها در شمال لبنان گزارش داده که طرف های درگیر از کاتیوشا و خمپاره انداز علیه یکدیگر استفاده کرده‌اند و این در حالی است که منابع خبری دیگر تنها تک تیراندازهای کمین کرده را گزارش داده اند.

العربیه در حالی که خشونت های تروریستی در سوریه را درگیری مذهبی توصیف کرد، مدعی شده که اکنون ناآرامی طایفه‌ای از سوریه به لبنان منتقل شده است.

بی بی سی عربی نیز از لبنان گزارش داده که آنچه در طرابلس روی داده یک درگیری طائفیه‌ای است که با بحران سوریه در ارتباط است و این شبکه مدعی شده که درگیری‌های لبنان ناشی از اختلافات مذهبی شدید در این کشور است.

کارشناسان سیاسی براین باروند که پس از ناکامی طرف‌های عربی و غربی در بحران سوریه با هدف سرنگونی رژیم بشار اسد، آنها تلاش می‌کنند تا دامنه بحران را به لبنان بکشاند و جنگ مذهبی شبیه به بحران دهه 80 در این کشور را ایجاد کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول