اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مادر شهید مصطفی احمدی‌روشن:

مصطفایی بهتر از مصطفای اولی تقدیم اسلام می‌کنم

خبرگزاری فارس: مادر شهید مصطفی احمدی‌روشن با اشاره به اینکه مصطفی مادری را نمی‌خواست که گریه و شیون کند گفت: این را به فرزندش هم می‌گویم و اگر خدا یاری کند مصطفایی بهتر از مصطفای اولی تربیت کرده و تقدیم اسلام می‌کنم.

مصطفایی بهتر از مصطفای اولی تقدیم اسلام می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری صدیقه سالاریان در مراسم یادمان شهید احمدی‌روشن در مجتمع اهل‌بیت اظهار داشت:‌ همه ما مسلمان هستیم و افتخار می‌کنیم که پیرو مکتب حضرت علی (ع) هستیم.

وی با بیان اینکه بیگانگان و مادی‌گراها درباره مسلمانان چنین قلمداد می‌کنند که دین افیون ملت‌ها است تصریح کرد:‌ ما مسلمانان ثابت کردیم که دین موجب پرورش روح و فکر است و نه تنها افیون نیست بلکه موجب می‌شود در همه کارها موفق باشیم.

سالاریان با اشاره به اینکه پس از اسلام دانشمندان مسلمان زیادی داشته‌ایم و افتخار می‌کنیم که ایران همیشه پرورش‌دهنده دانشمندان بوده است ادامه داد:‌ کسی جز رژیم صهیونیستی و آمریکا دشمن ما نیست و اگر آنها امثال مصطفی را ترور می‌کنند، فکر نکنید که از بمب اتم می‌ترسند، می‌دانند مانند آنها بمب نمی‌سازیم، آنها از تفکر ما می‌ترسند.

وی یادآور شد: تفکر جوانان ماست که برای آنها مانند بمب اتم عمل می‌کند و اگر امثال علی‌محمدی‌ها، شهریاری‌ها و احمدی‌روشن‌ها را ترور کردند به دلیل هسته‌ای شدن ایران نیست بلکه فقط می‌خواهند از پیشرفت ما جلوگیری کنند که باید بگویم هیچ‌وقت موفق به این کار نمی‌شوند.

سالاریان با بیان اینکه این شهادت‌ها از شروع اسلام تاکنون بوده و تصور نکنید که تمامی دارد گفت:‌ تا زمانی که خوبی و بدی وجود دارد، ترور و شهادت هم وجود دارد.

مادر شهید احمدی‌روشن با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب منافقان دست به کار شدند و بعد از آن هم جنگ را به ما تحمیل کردند متذکر شد:‌ شهدای جنگ تحمیلی ما مظلوم و اغلب از نخبگان بودند و جنگ را آنها به پیروزی رساندند.

وی با بیان اینکه جنگ را پیروز شدیم و امروز می‌خواهیم در علم و دانش پیشرفت کنیم گفت: آنها می‌ترسند.

سالاریان با اشاره به تحریم‌های چند ساله اظهار داشت:‌ مصطفی همیشه می‌گفت تحریم سبب شکست ما نمی‌شود بلکه موجب پیروزی است.

وی با بیان اینکه مصطفی سال 76 وارد دانشگاه صنعتی شریف شد و معاونت فرهنگی بسیج را عهده‌دار بود افزود: در حین تحصیل، در آزمایشگاه‌های مختلف کار می‌کرد و پس از مشغول به کار شدن در نطنز نه تنها مهندس شیمی بود بلکه چند کار دیگر را هم انجام می‌داد.

سالاریان با اشاره به اینکه نباید اینگونه باشد که از درس خواندن فقط به فکر گرفتن نمره بالا بود تصریح کرد:‌ درسی که فقط برای نمره باشد پس از فارغ‌التحصیلی کارایی ندارد، درس را باید عملی آموخت.

وی رمز موفقیت شهید احمدی‌روشن را پس از اعتقاداتش، علم او عنوان و بیان کرد: مصطفی از فکر خود استفاده می‌کرد.

سالاریان با بیان اینکه جوانان استعدادهای زیادی دارند و باید از آن استفاده کنند اضافه کرد:‌ مصطفی یک بسیجی واقعی بود که با خوش‌سیرتی همه را جذب می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه مصطفی چند ویژگی بارز داشت گفت: علاقه خاصی به امام زمان (عج) داشت و پیرو مکتب ولی فقیه و مطیع رهبری بود.

سالاریان با بیان اینکه مصطفی یک متخصص، متعهد و مسلمان واقعی بود یادآور شد:‌ خط قرمز را فقط رهبری می‌دانست.

وی با اشاره به اینکه آنچه در رسانه‌ها از آخرین سمت مصطفی یاد می‌شود که معاون بازرگانی سایت نطنز بود اشتباه است اظهار داشت: مصطفی آخرین سمتش را برای من روی کاغذ نوشته بود و جز من و مسئولان مافوق او کسی خبر نداشت.

سالاریان با بیان اینکه مصطفی را به عنوان کلیدی‌ترین فرد در نطنز نامگذاری کرده و دست به ترور زدند گفت: بین یک‌هزار فرزندی که خداوند به کسی می‌دهد اگر یکی مصطفی باشد آن خانواده باید شکر گویند.

وی با اشاره به اینکه خداوند به ما افتخار مادری و پدری مصطفی را داد افزود: او مانند اسمش بود و مانند نامش برگزیده شد.

سالاریان ادامه داد: آن روز که مصطفی را ترور کردند از خدا خواستم معجزه روی داده و مصطفی شهید نشده باشد.

وی با بیان اینکه آن روز ساعت 11 با مصطفی قرار داشتم تصریح کرد:‌ این یک‌بار را او بی‌وفایی کرد.

سالاریان با اشاره به اینکه مصطفی مادری را نمی‌خواست که گریه و شیون کند گفت: این را به فرزندش هم می‌گویم و اگر خدا یاری کند مصطفایی بهتر از مصطفای اولی تربیت کرده و تقدیم اسلام می‌کنم.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول