اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

طرح تجهیز 1000 نمازخانه در مدارس خراسان‌رضوی تصویب شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: در یکصدمین سفر استانی هیئت دولت به خراسان‌رضوی طرح به‌سازی، تجهیز و مرمت هزار نمازخانه مدارس خراسان‌رضوی تایید شده که تا پایان سال جاری اجرا می‌شود.

طرح تجهیز 1000 نمازخانه در مدارس خراسان‌رضوی تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان در مراسم تجلیل از ائمه جماعات فرهنگی مدارس نواحی مشهد، تبادکان، طرقبه، شاندیز، احمدآباد و رضویه در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی اظهار کرد: ائمه جماعات فرهنگی به منزله معینان نماز، معلم، مربی و مبلّغ هستند و در این راستا از شغل فرهنگیان با نام ماموریت عظمای جهادی و معلمی یاد می‌شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس نماز افزود: تراز جامعه دینی نماز است و در سایه جامعه دینی، نماز باید در مدارس اقامه شود، هم‌چنین صدا و سیما و آموزش و پرورش دو رکن مهم در جامعه اسلامی است که باید به طور گسترده در حوزه نماز و ترویج اقامه آن فعالیت کند.

فخریان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را که از سوی مقام معظم رهبری تایید شده، از حرکت‌های بزرگ آموزش و پرورش دانست که در آن 130 راهکار کاربردی با رویکرد حیات طیبه برای چشم‌انداز دینی و اهداف کلان دانش‌آموزی ارائه شده است.

وی افزود: هم‌چنین در یکصدمین سفر استانی ریاست جمهوری و هیئت دولت به خراسان‌رضوی طرح به‌سازی، تجهیز و مرمت هزار نمازخانه مدارس خراسان‌رضوی تایید شده که تا پایان سال 91 اجرا می‌شود.

در ادامه حجت‌الاسلام نبئی کارشناس و مسئول اقامه نماز آموزش و پرورش گفت: ائمه جماعات فرهنگی سکان‌داران اقامه نماز در مدارس هستند و بزرگ‌ترین رسالت فرهنگیان را نهادینه ‌‌کردن اصل فریضه نماز در وجود دانش‌آموزان دانست.

وی با اشاره به طرح "مفتاح" با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در مدارس از گفتمان‌های دینی فرهنگی و مهدویت خبر داد و تهاجم فرهنگی را خطری جدی دانست که در مقابل از مدارس با عنوان مستحکم‌ترین سنگرها یاد کرد.

در این مراسم از روسای آموزش و پرورش نواحی ذکر شده تجلیل شد. 

انتهای پیام/ر20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول