اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

اردبیل توانایی تبدیل شدن به قطب علمی کشور را دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: استان اردبیل توانایی تبدیل شدن به قطب علمی کشور را به دلیل ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد دارد.

اردبیل توانایی تبدیل شدن به قطب علمی کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران برگزاری همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام در اردبیل اظهار داشت:‌ برگزاری آبرومند این برنامه در اردبیل نشان داد که این منطقه از توان علمی، فرهنگی و مذهبی بالایی برخوردار است و تأثیرگذاری چنین ظرفیت‌هایی در کشور و جهان اسلام می‌تواند یک قابلیت منحصر به فرد باشد.

وی با بیان اینکه جهان اسلام در یک خیز عظیم به سمت تعالی واقعی حرکت می‌کند، تصریح کرد: ما در همایش بین‌المللی رسالت جهانی دنبال آن بودیم که بگوییم نظم موجود جهان معیوب است به طوری که بزرگ‌ترین عیب آن نیز رفتار تبعیض‌آمیز نظام استکباری و استبدادی است.

عاملی خاطرنشان کرد: در حالی که در کشورهای همسایه خود شاهد نقض حاکمیت ملی هستیم و مسلمانان در انجام فرایض و واجبات خود دچار تنگنا و مشکلاتی شدند ملت ایران در نهایت عدالت و آزادی و حفظ اصول کرامت انسانی توانسته است در رتبه و جایگاهی ممتاز قرار گیرد.

به گزارش فارس، امام جمعه اردبیل با بیان اینکه جهان اسلام به وحدت و همدلی بیشتر در رسیدن به اهداف واقعی نیاز دارد، اضافه کرد: ما زمانی می‌توانیم چشم دجال را کور کنیم که در یک هماهنگی و همفکری به ارزش‌ها و اصول پایبند بوده و بر اساس اصل امر به معروف و نهی از منکر اصلاح جامعه را در پیش گرفته و به تکلیف الهی، آسمانی و عقلانی عمل کنیم.

وی طبیعت نظام استکباری را طبیعت وحشی‌گری، خوی ضد دینی و ضد اسلامی توصیف کرد و ادامه داد: تداوم برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند در تحولات منطقه تأثیرگذار بوده و یک حرکت واقعی را به وجود آورد.

در ادامه این برنامه رئیس مرکز فرهنگی قفقاز و دبیر همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام با اشاره به مطلوب بودن برگزاری این همایش گفت:‌ ما نتایج و ثمرات این نشست‌ها و همایش‌ها را در تحولات منطقه شاهد هستیم و امیدواریم ادامه چنین نشست‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی را شاهد باشیم.

سید ناصر اسحاقی هدف اصلی از برگزاری این همایش را ترویج و گسترش مسایل مذهبی و قرآنی در بین مسلمانان، نهادینه کردن فرهنگ حمایت از مسلمانان اعلام کرد.

وی افزود: در این همایش از 13 کشور جهان بیش از 63 مقاله ارایه شده بود که 10 مقاله منتخب با محوریت همایش در دو روز ارایه شد.

اسحاقی تصریح کرد: بسیاری از عالمان دینی منطقه قفقاز علاقه‌مند به حضور در این همایش بودند که تعدادی از آنها به دلایل مختلف امکان حضور نیافتند.

وی تأثیرگذاری این همایش را در واکنش‌های چند روز گذشته مسئولان کشور آذربایجان می‌توان به خوبی مشاهده کرد چرا که همایش رسالت جهانی اسلام به آگاهی و بصیرت‌افزایی ملت‌های منطقه به ویژه کشور آذربایجان کمک کرده است.

در پایان این مراسم از دست‌اندرکاران و تلاشگران ساعی برگزاری همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام با تاکید بر مسایل قفقاز با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

گفتنی است، در این مراسم رسانه‌ها و اصحاب خبر به رغم تلاش و گستردگی پوشش خبری به ویژه خبرگزاری فارس مورد تجلیل قرار نگرفت که انتظار می‌رفت در تجلیل از فعالان این همایش از رسانه‌ها و اصحاب اطلاع‌رسانی به ویژه خبرگزاری‌ها نیز تقدیر و تجلیلی انجام شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول