اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ذوعلم:

بدون اندیشه‌های حوزوی نمی‌توان مسیر درست تربیت را طی کرد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: بدون برخورداری از اندیشه حوزه و نیروهای تربیت شده در فضای حوزوی نمی‌توانیم در بدنه گسترده تعلیم و تربیت مطمئن باشیم که در مسیر درست در حال حرکت هستیم.

بدون اندیشه‌های حوزوی نمی‌توان مسیر درست تربیت را طی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام علی ذوعلم در ششمین همایش سالانه ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه که در تالار مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد گفت: باید خداوند را شاکر باشیم که این اقدام صورت گرفته و این ستاد تشکیل شده است که اثرات بسیاری را به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: به عنوان یک طلبه معلم عرض می‌کنم که فرمایش مقام معظم رهبری در سفر به استان قم، مطالبه‌ای بود که از همه مجموعه روحانیت داشتند و با آن تبیین شفاف و روشن وظایف سنگینی را بر عهده ما قرار دادند.

حجت‌الاسلام ذوعلم بیان کرد: از سال 85 و شکل‌گیری گفتمان اصولگرایی در قوه مجریه به برکت سال پیامبر اعظم (ص) این حرکت به صورت گسترده آغاز شد ولی بیان رهبر فرزانه انقلاب در خصوص همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش در سال 89 افق بسیار بلندی را برای ما ترسیم کرد.

دبیر سابق ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه تاکید کرد: حضور متخصصانه و عالمانه حوزه در بدنه تعلیم و تربیت کشور یک راه بسیار مطمئن برای ارتقای معنوی، فرهنگی و تربیتی جامعه است.

وی بیان کرد: بدون برخورداری از اندیشه حوزه و نیروهای تربیت شده در فضای حوزوی نمی‌توانیم در بدنه گسترده تعلیم و تربیت مطمئن باشیم که در مسیر درست در حال حرکت هستیم.

ذوعلم گفت: امروز درب‌های آموزش و پرورش به روی حوزه باز است و حوزه در لایه‌های مختلف با تمام وجود حضور دارد.

دبیر سابق ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه با اشاره به ضرورت پیگیری دو حرکت در راستای همکاری حوزه و آموزش و پرورش تاکید کرد: یک حرکت باید از ستاد به صورت قوی طراحی شده و در این راه به حمایت وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه‌های علمیه نیاز داریم که البته این بزرگان همواره به این نکته توجه داشته‌اند.

وی افزود: اما در بخش دیگر باید از ظرفیت طلابی که می‌توانند با حضور خود در مدرسه در راستای تقویت بنیه تربیتی دانش‌آموزان تلاش کنند، استفاده شود.

ذوعلم بیان کرد: مدیران مدارس ما در آموزش و پرورش مشتاق چنین حضوری هستند.

دبیر سابق ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت کار کردن در این زمینه گفت: تمام استان‌ها باید دغدغه کار داشته باشند و البته به زیرساخت‌های لازم هم نیاز داریم.

وی گفت: تاسیس رشته تعلیم و تربیت اسلامی اگر امروز شکل گیرد به این معنا است که حوزه در آینده‌ای نه چندان دور انبوهی از نیروهای متخصص را در تعلیم و تربیت خواهد داشت که به همکاری وزارت آموزش و پرورش می‌شتابند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول