اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روزنامه روسی:

عناصر مسلح سوریه در ترکیه، لیبی و لبنان و کوزوو آموزش می‌بینند

خبرگزاری فارس: یک روزنامه روسی اعلام کرد که افراد مسلح در سوریه انقلابی نیستند، بلکه عناصر مسلحی هستند که در کوزوو، ترکیه، لیبی و لبنان آموزش می‌بینند.

عناصر مسلح سوریه در ترکیه، لیبی و لبنان و کوزوو آموزش می‌بینند

به گزارش فارس، ولادیسلاو وروبیوف تحلیلگر سیاسی در روزنامه راسیسکا گازیتا نوشت: افراد مسلحی که با نیروهای دولت در سوریه می‌جنگند، انقلابی نیستند و از آسمان هم نیفتاده‌اند بلکه آنان را پس از آموزش‌های ویژه در ترکیه، لیبی و لبنان زیر دست متخصصان جنگ‌های چریکی، وارد درگیری‌های سوریه می‌کنند.

این تحلیلگر روسی در این مقاله نوشت: در آوریل گذشته اطلاعاتی از آموزش‌هایی درز کرد که قرار بود در قاره اروپا و در آینده نزدیک برای آموزش افراد مسلح سوریه و چگونگی مقابله با مقامات رسمی سوریه با ادبیات سلاح آغاز شود.

راسیسکا گازیتا نوشت: در قاره پیر، قطعه کوچکی به نام سرزمین بالکان هست که اروپایی‌ها نتوانستند یا نخواستند که قانون بین‌الملل در آنجا اجرا شود؛ صحبت در اینجا از کوزوو است.

این تحلیلگر روس در ادامه از نگرانی کشورش از توسعه دامنه اردوگاه‌های آموزشی برای افراد مسلح سوریه خبر داد و به هشدار ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه اخیر شورای امنیت اشاره کرد که موضوع تبدیل کوزوو به اردوگاه‌هایی برای آموزش جنگجویان ممکن است عامل برای بی‌ثباتی در خارج از منطقه بالکان شود.

این نویسنده روس در ادامه به موضوع آشکار انور خوجا وزیر خارجه کوزوو اشاره کرد که به وجود تماس بین این کوزوو و مخالفان سوریه اقرار کرد و نوشت: شاید خوجا فراموش کرده بود که وقتی گفت «کوزوو اقدام به آموزش جنگجویان سوریه علیه نظام سوریه نکرده است»، کلمه هنوز را به کار ببرد. چرا که اداره اطلاع‌رسانی وزارت خارجه روسیه دوشنبه گذشته بیانیه‌ای صادر کرد که اطلاعات دقیقی دارد که سخنان انور خوجا را به طور کامل رد می‌کند.

مسئله اکنون درباره تبادل تجربه در تشکیل جنبش‌های جدایی‌طلب نیست، بلکه درباره تعداد جنگجویان سوری در خاک کوزوو است و بعید نیست که برای این هدف، اردوگاه‌های سابق ارتش آزادی‌بخش کوزوو و طبیعت جغرافیایی منطقه که مشابه جغرافیای سوریه است، مورد استفاده قرار بگیرد.

بشار اسد نیز در مصاحبه‌ای که با شبکه راسا 24 انجام داد و شب گذشته پخش شد، تاکید کرد که کشورش اطلاعاتی دارد که آموزش تروریست‌های سوریه در این کشور را ثابت می‌کند. 

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول