اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آموزش تاکتیک‌های ترور به مخالفان بشار اسد در کوزوو

خبرگزاری فارس: یک گروه از شورشیان و مخالفان دولت سوریه به منظور آموزش‌های تاکتیکی تروریستی زیر نظر "ارتش آزادیبخش کوزوو" به این منطقه اعزام شده‌اند.

آموزش تاکتیک‌های ترور به مخالفان بشار اسد در کوزوو

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، یک هیات از شورشیان سوریه با مقامات کوزوو در مورد تبادل تجربیات و آموزش‌های خود در مورد تاکتیک‌های تروریستی توافقنامه امضا کردند.

مخالفان سوریه نیروهای نظامی خود را برای آموزش این تاکتیک‌ها علیه دولت بشار اسد به کوزوو اعزام کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس، در روز 26 آوریل یک هیات از مخالفان دولت سوریه در مسیر بازگشت از آمریکا در "پریستینا" پایتخت کوزوو توقف کردند تا در مورد این توافقنامه با مقامات ارتش آزادیبخش کوزوو گفتگو و مذاکره کنند.

براساس این گزارش، آموزش چینین تاکتیک‌هایی به مخالفان دولت بشار اسد اجازه می‌دهد مقامات دولتی و نیروهای ارتش سوریه را هدف حملات حرفه‌ای خود قرار دهند.

"عمار عبدالحمید" رهبر این هیات سوری گفت: ما به اینجا آمدیم تا آموزش ببینیم. کوزوو این تجربیات را در گذشته از سر گذرانده است و برای ما بسیار مفید است. ما می‌خواهیم بدانیم که چگونه نیروهای پراکنده ارتش آزادیبخش کوزوو سازماندهی شدند.

کمپ آموزشی در مرز آلبانی و کوزوو میزبان نیروهای شورشی سوریه است که توسط آمریکا سازماندهی شده‌اند تا زیر نظر نیروهای ارتش کوزوو آموزش ببینند.

ارتش آزادیبخش کوزوو نیز توسط آمریکا، انگلیس و فرانسه در سال 1998 بنیانگذاری شد.

گزارش‌های متعددی وجود دارد که ارتش کوزوو با القاعده نیز مراوداتی داشته و از القاعده تسلیحات نظامی دریافت کرده و چریک‌های این گروه در کمپ‌های نظامی پاکستان آموزش دیده‌اند و تعدادی از نیروهای القاعده در بعضی از عملیات‌های آنها حضور داشته‌اند.

انتهای پیام/م.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول