اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده روسیه در سازمان ملل:

مخالفان سوریه در کوزوو آموزش می‌بینند

خبرگزاری فارس: نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در خصوص اخبار رسیده در مورد آموزش نیروهای نظامی گروه‌های مخالف در سوریه در منطقه کوزوو هشدار داده و تاکید کرد که باید در این مورد تحقیقات جدی صورت بگیرد.

مخالفان سوریه در کوزوو آموزش می‌بینند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز دوشنبه در سخنرانی در شورای امنیت اعلام کرد که این کشور نگران آهنگ کند تحقیقات در خصوص «قاچاق اعضای بدن» و همچنین اخبار مربوط به آموزش مبارزین بین المللی در منطقه کوزوو است.

به گفته وی، "دیک مارتی" گزارشگر مجمع پارلمانی شورای اروپا در سال 2010 سندی در خصوص قاچاق اعضای بدن انسان که در زمان مناقشات سال‌های 1999-1998 در کوزوو منتشر کرد. در این گزارش تایید شده بود که برخی افراد نزدیک به "هاشم تاچی" نخست وزیر کنونی کووزوو در قاچاق اعضای بدن دست داشتند.

چورکین یادآور شد: ما نگران آهنگ بسیار کند تحقیقات در خصوص حقایق کشف شده از سوی مارتی در خصوص قاچاق اعضای بندن در کوزوو هستیم. این حقایق بطور مستقیم به دست داشتن برخی رهبران کنونی این منطقه در برخی جنایات صورت گرفته در کوزوو مربوط می‌شود. این تحقیقات باید با دقت و بدون جانبداری و در نظر گرفتن امکان مسئول بودن همه افراد مقصر در این جنایات صورت بگیرد.

سفیر روسیه در نیویورک گفت: به همین دلیل مقامات مسکو از پیشنهاد صربستان در مورد تحقیقات در این زمینه زیر نظر مستقیم سازمان ملل متحد حمایت می‌کند.

چورکین همچنین در خصوص اخبار مربوط به تماس‌هایی بین مقامات محلی کوزوو با گروه‌های مسلح مخالف در سوریه هشدار داد: تبدیل شدن کوزوو به منطقه نظامی برای آموزش نیروهای نظامی مختلف می‌تواند منجر به یک عامل جدی بی ثبات کننده در منطقه بالکان شود که باید به آن توجه کرد.

در اواخر ماه آوریل آژانس خبری «تانیوگ» صربستان از ارتباط مخالفان سوری با ارتش آزادی بخش کوزوو و استفاده از تجارب آنها در مبارزاتشان علیه "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه خبر داده بود با این وعده که در صورت سرنگونی رژیم اسد، سوریه استقلال کوزوو را به رسمیت خواهد شناخت.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول