اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی

جشنواره "گل‏غلتان" در امیریه برپا شد

خبرگزاری فارس: جشنواره آیین جالب توجه "گل‏غلتان" طی مراسمی در شهر امیریه دامغان برپا شد.

جشنواره "گل‏غلتان" در امیریه برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، صبح امروز به همت بسیجیان پایگاه خدیجه کبری(س) شهر امیریه، جشنواره گل‏غلتان در شهر امیریه با حضور جمعیت کثیری از مردم اقصی نقاط شهرستان دامغان برگزار شد.

فرمانده بسیج خدیجه‌کبری(س) امیریه در این‌باره گفت: همه ساله در فصل بهار، بعد از رویش گل‏های محمدی در شهر امیریه جشنواره گل‏غلتان اجرا می‏شود و مردم از سراسر شهرستان دامغان و حتی از سایر شهرستان‏ها در این مراسم شرکت می‏کنند.

بتول شاه‏محمدی بیان داشت: مادران برای آنکه فرزندان خود را از بروز حساسیت‏های فصلی به خصوص در فصل بهار و زمان گرده‏افشانی گیاهان و بارور شدن درختان مصون نگه دارند و از بیماری‏های پوستی و تنفسی شایع در کودکان جلوگیری شود یا تا حد امکان آن را کاهش دهند، فرزندان خود را در گل محمدی می‏غلتانند.

وی اضافه کرد: مردم به این آیین مطهر اعتقاد دارند و نسبت به گل محمدی قداست خاصی قائل هستند و هر سال این برنامه را با کیفیت بهتری برگزار می‏کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، هم‌چنین فرمانده و شورای بسیج دانش‏آموزی شاهرود با بانوان سالمند خانه سالمندان شاهرود دیدار کردند.

فرمانده بسیج دانش‏آموزی کوثر شاهرود گفت: به منظور گرامیداشت هفته زن و مقام مادر، بسیجیان با حضور در خانه سالمندان شاهرود با مادران بستری در این مکان دیدار کردند و آنها را مورد تفقّد قرار دادند.

مهین انصاری‏نیا هدف از این برنامه را سرکشی و دل‏جویی از بانوان سالمند عنوان کرد و افزود: برای احترام به مقام عظیم مقام مادر، این‏جا حضور یافتیم تا با مادرانی که هیچ کس را ندارند، دیدار کنیم و موجب خشنودی خداوند و حضرت زهرا(س) و دل‏جویی و دل‏گرمی این مادران پیر بستری در این سرای سالمندان شویم.

انتهای پیام/غ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول