اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان همدان:

تمرکززدایی، نقطه مثبت جشنواره سوم تولیدات استانی است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان همدان گفت: جشنواه تولیدات استانی فرصت مناسبی برای تمرکززدایی و ارائه تولیدات حوزه‌های هنری استان‌های سراسر کشور است.

تمرکززدایی، نقطه مثبت جشنواره سوم تولیدات استانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان همدان، سیدمحمدباقر حسینی اظهار داشت: جشنواره تولیدات استانی حوزه هنری که در سومین دوره به میزبانی استان کرمانشاه برگزار می‌شود، فضای خوبی برای ارائه و ارزیابی آثار تولید شده حوزه‌های هنری استان‌های کشور است تا آنان با شرکت در جشنواره تولیدات به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرند و بتوانند در تعامل سازنده با سایر همکاران و هنرمندان کشور، نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنند.

این مسئول درباره چگونگی انتخاب و ارسال آثار بیان داشت: مسئولان واحدهای مختلف حوزه هنری استان در یک تبادل نظر و با توجه به شاخص‌ها و امتیازات، آثار تولید شده هنرمندان را مورد ارزیابی قرار دادند، سپس آنها را با توجه به مقررات به دبیرخانه‌های تخصصی جشنواره تولیدات استانی ارسال کردند.

رئیس حوزه هنری استان همدان یکی از نتایج جشنواره تولیدات استانی را شناخت مخاطبان از آثار تولید شده در حوزه هنری دانست و ادامه داد: این جشنواره فرصتی برای معرفی آثار تولید شده استان‌ها و شناخت مخاطبان از این آثار و شناخته‌تر شدن جایگاه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در میان مخاطبان نسبت به گذشته است.

وی ادامه داد: برای اهالی فرهنگ و هنر روشن است که حوزه هنری به صورتی هدفمند و برنامه‌ریزی شده در راستای هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حال فعالیت است و این جاست که با آثار تولید شده در حوزه هنری، تفاوت این مجموعه با دیگر نهادها و سازمان‌ها مشخص می‌شود و آثار هنرمندان شهرستانی نیز مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد.

حسینی با اشاره به ارسال آثار از سوی هنرمندان استان همدان به جشنواره تولیدات استانی ابراز داشت: هنرمندان حوزه با ارسال 243 اثر در جشنواره سوم حضور یافتند که این تعداد آثار نسبت به دو دوره گذشته جشنواره تولیدات رشد خوبی پیدا کرده است،.

وی ادامه داد: در سومین جشنواره تولیدات استانی تمرکز بیشتر بر روی آثاری بود که توسط حوزه هنری تهیه شده بود و سعی کردیم جوان‌گرایی داشته باشیم. براساس آنچه تاکنون اعلام شده، حوزه هنری استان همدان توانسته در بخش‌های مختلفی به مرحله نهایی راه پیدا کند که خبرهای نهایی بعداً اعلام خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان همدان بیان کرد: با عنایت به تجربه دو جشنواره قبلی، جشنواره سوم شکل گرفته است. در این دوره از جشنواره بخش‌های دیگری نیز افزوده شده و این اتفاق سبب بروز فعالیت‌های حوزه‌های هنری در بخش‌های مختلف از جمله سایت‌ها و... شد، زیرا در بخش رسانه‌های دیجیتال فعالیت‌های خوبی از سوی استان‌ها انجام می‌شود که با اضافه‌شدن کمیته تخصصی رسانه‌های دیجیتال، به این بخش نیز توجه شده؛ در نتیجه پس از جشنواره، همکاران تلاش خواهند کرد تا وب‌سایتشان فعال‌تر و غنی‌تر باشد.

وی تأکید کرد: این جشنواره موجب می‌شود با توجه به نیازها و مأموریت‌های حوزه هنری به تدریج از فعالیت محوری به سمت تولیدمحوری حرکت کنیم و با انگیزه‌ای بیشتر، سطح کمی و کیفی آثار و تولیدات خود را بالا ببریم.

حسینی در پایان متذکر شد: تمرکز زدایی نقطه مثبت دیگری است که از نتایج مفید این جشنواره است و بر اساس آن به هنرمندان استان‌های مختلف توجه می‌شود و با این کار استعدادهای هنری که از تهران دور هستند به خوبی شناخته و تشویق می‌شوند.

انتهای پیام/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول