اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته میراث فرهنگی

مرمت کاروانسرای شاه عباسی سراوان آغاز شد

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از اجرای فاز دوم مرمت کاروانسرای شاه عباسی سراوان رشت همزمان با هفته میراث فرهنگی خبر داد.

مرمت کاروانسرای شاه عباسی سراوان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مصطفی پورعلی عصر چهارشنبه در جریان مراسم آغاز دومین مرحله مرمت کاروانسرای شاه عباسی اظهار کرد: طبق سیاست‌های انجام شده هر روز از هفته میراث فرهنگی به یک عنوان نامگذاری شده است.

وی افزود: روز 27 اردیبهشت نیز حسب هماهنگی‌های به عمل آمده و سیاست‌های اعلام شده روز میراث فرهنگی حمایت از تولید ملی سرمایه و کار ایرانی نامگذاری شده است.

این مسئول حمایت از صنایع تولیدی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: حمایت از صنایع بومی و دستی در سال جاری در اولویت ویژه قرار گرفته است.

وی افتتاح فاز دوم مرمت کاروانسرای شاه عباسی سراوان را از برنامه‌های هفته میراث فرهنگی عنوان کرد و گفت: مرمت این کاروانسرا با هماهنگی معاون صنایع دستی از محل اعتبارات ایجاد بازارچه صنایع دستی در دستور کار قرار دارد.

پورعلی آماده‌سازی و بهره‌برداری غرفه‌های بیرونی کاروانسرای شاه عباسی را در نوروز 91 ذکر کرد و افزود: گرفتن فرایند واگذاری غرفه‌های کاروانسرا به بخش خصوصی از اقدام‌های انجام شده نخستین مرحله مرمت کاروانسرای شاه عباسی است.

وی با اشاره به اینکه در فاز دوم مرمت کاروانسرا میدان‌چه و حیات داخل کاروانسرا مرمت می‌شود، ادامه داد: فاز دوم مرمتی در مدت یک فصل به کار خود پایان می‌دهد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، کمبود اعتبارات را از مشکلات موجود دانست و گفت: در صورت تامین و اختصاص اعتبار لازم از سوی مسئولان امر، فاز مرمت داخل کاروانسرا در مدت شش به اتمام می‌رسد.

وی اصلاح مرمت‌های غیر اصولی را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و یادآور شد: مرمت‌های غیر اصولی باید اصلاح شده و به صورت اصیل خود بازگردد بنابراین بسیاری از آجرها باید دوباره چینی شده و از نوع اصلی‌اش در جا زنی شود.

پورعلی تصریح کرد: کاروانسراهای شاه عباسی در جاده قدیم رشت به قزوین استقرار داشت و هم‌اکنون درب ورودی کاروانسرا پشت جاده اصلی قرار دارد.

وی کاروانسرای عباسی را یکی از  ظرفیت‌های گردشگری گیلان معرفی کرد و متذکر شد: این کاروانسرا به لحاظ دارا بودن شرایط و امکانات لازم در جذب سرمایه‌گذار و گردشگر تاثیرپذیر خواهد بود.

به گفته این مسئول اجرای برنامه‌های ویژه آیینی میراث معنوی را در همین حیاط کاروانسرا پس از اتمام عملیات مرمتی از برنامه‌های آینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی جمع‌آوری مجموع اسناد متعلق به تجار گیلانی از دوره قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی را از دیگر برنامه‌های امروز هفته میراث فرهنگی عنوان کرد و افزود: این اسناد توسط یکی از مجموعه‌دارها نگهداری می‌شد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول