اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ابراز نگرانی روسیه از خشونت‌های اخیر لبنان

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه روسیه نسبت به ناآرامی‌های اخیر در شهر طرابلس لبنان ابراز نگرانی کرده و خواستار حل و فصل مشکلات داخلی از طریق گفت‌وگو و بدون دخالت از خارج برای اجتناب از بروز اختلافات مذهبی شد.

ابراز نگرانی روسیه از خشونت‌های اخیر لبنان

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، وزارت امور خارجه روسیه نسبت به ناآرامی‌های گسترده اخیر بین مردم سنی و بخش الجزایری نشین در شهر طرابلس در شمال لبنان است.

در بیانیه ای که از سوی بخش اطلاعات و انتشارات وزارت خارجه روسیه منتشر شده، آمده است، طی روزهای اخیر در دومین شهر بزرگ لبنان، طرابلس، چندین حادثه درگیری و خشونت مشاهده شده است. در تاریخ 12 ماه مه ناآرامی‌هایی درپی درگیری مسلحانه بین ساکنین سنی و بخش الجزایری نشین این شهر بوجود آمد که بر اساس اطلاعات رسانه‌های گروهی دستکم 6 کشته و بیش از 70 زخمی برجای گذاشته که در میان آنها زنان و کودکان هم بودند و در حال حاضر نیروهای دولتی در این شهر مستقر شده‌اند. 

مقامات دیپلماتیک روسی یادآور شدند: بهانه برای وخامت اوضاع طبق اطلاعات رسیده دستگیری تعدادی از اسلام گرایان محلی بوده که متهم به ارتباط با گروه تروریستی القاعده شدند. ما یک بار دیگر بر مواضع روسیه در خصوص حمایت از استقلال، وحدت و تمامیت ارضی و روابط دوستانه با دولت لبنان تاکید می‌کنیم و برای پای‌بندی دولت لبنان در مبارزه با تروریسم بین المللی و قاطعیت در محکومیت تلاش‌ها برای استفاده از شرایط برای بی ثباتی اوضاع داخلی و از سرگیری اختلافات بین نژادی در این کشور ارزش زیادی قائل هستیم.

در این بیانیه تاکید شده است: روسیه خواستار حل و فصل مشکلات داخلی کشورهای منطقه خاورمیانه توسط خود مردم این کشورها و از طریق گفت‌وگوهای ملی و در نظر گرفتن منافع همه مردم با توجه به عقاید آنها و بدون دخالت از خارج و خطر استفاده از اختلافات بین ملیتی و اختلاف مذهبی است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول