اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت 10 روز

نمایشگاه تصویری اماکن تاریخی و طبیعی در ملایر افتتاح شد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه تصویری اماکن تاریخی و طبیعی در ملایر به مدت 10 روز افتتاح شد.

نمایشگاه تصویری اماکن تاریخی و طبیعی در ملایر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، بعد از ظهر امروز سه‌شنبه همزمان با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی با حضور مسئولان استان و شهرستانی، نمایشگاه تصویری اماکن تاریخی و طبیعی در موزه لطفعلیان این شهرستان گشایش یافت.

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر در جمع خبرنگاران گفت: 80 تابلو از تصاویر اماکن تاریخی و طبیعی شهرستان ملایر در قبل، حین و بعد از مرمت در این نمایشگاه ارائه شده است.

محمدرضا بشری افزود: این نخستین نمایشگاه تصویری از اماکن تاریخی وطبیعی شهرستان است که در سه مرحله از مرمت آثار در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است. 

وی اظهار داشت: این نمایشگاه از 26 اردیبهشت تا پنجم خرداد ماه به مدت 10 روز در محل موزه لطفعلیان ملایر، همه روزه از ساعت هشت صبح تا 19 عصر به صورت رایگان آماده بازدید علاقه‌مندان است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و میراث فرهنگی ملایر برگزاری مراسم عصر شعر با حضور شاعران جنوب استان، همزمان با هفته میراث فرهنگی در ملایر خبر داد و گفت: در این هفته برنامه‌های متعددی در اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی برگزار می‌شود که دیدار با امام جمعه، برگزاری مسابقه نقاشی از اماکن تاریخی و طبیعی ملایر برای دانش‌آموزان، دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی در خصوص حراست از آثار طبیعی از جمله این برنامه‌هاست.

وی همچنین از برگزاری مسابقه اسب دوانی کورس بهاره با همکاری اداره ورزش و جوانان در ارگ باستانی نوشیجان در خرداد ماه در ملایر خبر داد و گفت: همچنین تجلیل از فعالان عرصه میراث فرهنگی نیز این هفته در ملایر انجام می‌شود.

بشری خاطرنشان کرد: دراین هفته بازدید از تپه نوشیجان نیز رایگان است و دیدار از موزه لطفعلیان نیز در روز 28 اردیبهشت رایگان خواهد بود.

وی در پایان سخنانش گفت: شهرستان ملایر دارای 296 اثر تاریخی است که 157 اثر آن به ثبت آثار ملی رسیده است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول