اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سنگینی غبار هوا بر سینه کودکان و سالخوردگان

گرد و غبار معلق در هوای اردبیل معضل ‌آفرین شد

خبرگزاری فارس: گرد و غبار و آلودگی هوا علاوه بر کاهش دید، تنفس را بر مردم اردبیل مشکل کرد.

گرد و غبار معلق در هوای اردبیل معضل ‌آفرین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این گرد و غبار که از صبح امروز در اردبیل آغاز شده همراه با وزش باد گرم در اردبیل محسوس بود که سبب شد تا کودکان و سالخوردگان از حضور در خیابان‌ها و معابر اجتناب کنند و بسیاری از اهالی نیز برای مصون ماندن از آسیب‌های آلودگی هوا از ماسک استفاده کردند.

این آلودگی هوا که در اردبیل و این فصل سال کم سابقه و کم نظیر به نظر می‌رسد همراه با گرده‌افشانی گل‌های بهاری بوده و تنگی نفس، سرفه‌های ممتد و... را در کودکان و سالخوردگان منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان اردبیل از دیروز با حرکت توده هوای غبار آلود از عراق و گسترش آن به طرف ایران، جریانات جنوب غربی این ریزگردها را به استان اردبیل نیز منتقل کرد.

از بعدازظهر تا اوایل شب دوشنبه تعدیل این پدیده جوی با بارش باران در سطح استان مشهود بود اما مجدداً این گرد و غبار از صبح سه‌شنبه با گستره بیشتر سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در برخی نقاط استان شد.

بر این اساس اداره کل هواشناسی استان پیش‌بینی کرده با تداوم جریانات جنوب غربی سطوح میانی جو، این ریزگردها تا روز چهارشنبه 27 اردیبهشت سال جاری در مناطق مرکزی و جنوبی استان حاکم بوده و به تدریج از روز چهارشنبه از غلظت گرد و غبار کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول