اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

مسئولان هنوز برای رفع گرد و غبار چاره‌ای نیاندیشیده‌اند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: سال‌ها از وجود گرد و غبار در ایران می‌گذرد ولی هنوز مسئولان نتوانسته‌اند برای رفع این مشکل چاره و اندیشه علمی بیابند.

مسئولان هنوز برای رفع گرد و غبار چاره‌ای نیاندیشیده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: یکی از ابعاد مهم اخلاقی، اخلاق اجتماعی است.

وی افزود: انسان مومنی که دارای اخلاق عالیه اجتماعی است، وجودش در جامعه موجب هدایت، آرامش و نوری است که همه مردم از آن استفاده می‌کنند و کمبود آن موجب نگرانی و کاهش رشد در عرصه‌های مختلف جامعه می‌شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و اعلام انقلاب فرهنگی در ایران، تصریح کرد: مجاهدت‌ها و خدمات بی‌نظیر سپاه در کنار دیگر نیروهای مسلح چنان چشم‌گیر است که در تاریخ اسلام هیچ کس به خود ندیده است.

صفایی بوشهری عنوان کرد: سپاه و دیگر نیروهای مسلح باید در مورد حمایت و تقویت قرار گیرند و با رشد چشم‌گیری که در عرصه‌ نظامی و فناوری‌های نوین نظامی که در عرصه ملی و فراملی دارند، می‌رود که عصر نوینی در تاریخ نیروهای جهان ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: تقویت و حمایت سپاه و دیگر نیروهای مسلح امری واجب و تضعیف آنان حرام شرعی است.

وی بیان کرد: در عرصه انقلاب فرهنگی باید با برنامه‌ریزی و ایجاد اتاق فکرهای متعدد، انقلاب فرهنگی نوین طراحی کنیم، زیرا جهان استکبار ایران را در عرصه فرهنگی مورد هدف قرار داده است.

وی ضمن اشاره به هفته محیط زیست و زمین پاک، اظهار داشت: چند سالی است که همواره مردم غرب و جنوب ایران با مشکل گرد و غبار دست و پنجه نرم می‌کنند و دچار بیماری‌ و مشکلات جدی شده‌اند.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: بارها تاکید کرده‌ام که سال‌ها از وجود گرد و غبار در ایران می‌گذرد ولی هنوز مسئولان نتوانسته‌اند برای رفع این مشکل چاره و اندیشه علمی بیابند.

صفایی بوشهری افزود: اگر مشکل گرد و غبار منطقه‌ای است، متولیان این امر اتاق فکر ایجاد کنند و بنشینند و این مشکل را حل و اگر ملی است با کارآمدی و تلاش مسئله را حل کنند.

وی گفت: گرد و غبار جدا از اینکه بیماری‌هایی را به همراه آورده است، سیستم هوایی و دریایی کشور را هم تحت تاثیر خود قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به روز کارآفرینی و اشتغال‌زایی بیان کرد: بوشهر استانی با ظرفیت بالای عمرانی، گسترش صنعت و اشتغال‌زایی است و امیدواریم با تدابیر مسئولان و همت جوانان استان فضا برای اشتغال آنان فراهم شود.

صفایی بوشهری عنوان کرد: نقش کارگر در رشد اقتصاد و پیشرفت جامعه بسیار مهم و چشم‌گیر است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: بسیاری از کارگران استان بوشهر از نحوه پرداخت حقوق خود ناراضی‌اند و دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند.

وی گفت: کارگران قشر زحمتکش و فقیر جامعه هستند و گذشته از اینکه باید حقوقشان به موقع پرداخت گردد، باید کمک‌های دیگری شامل حالشان شود.

وی خطاب به کارفرمایان تاکید: کرد: برای رونق کار خود باید حقوق کارگران را به موقع پرداخت کنید و امیدواریم دیگر شاهد این نارضایتی‌ها در قشر زحمتکش کارگر استان بوشهر نباشیم.

انتهای پیام/ ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول