اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

طرح ریاض برای فتنه طائفه‌ای در لبنان / ادامه درگیری‌ها در طرابلس

خبرگزاری فارس: منابع خبری گزارش داده‌اند تلفات درگیری‌ بین گروه‌های تحت حمایت عربستان با طرفداران دولت سوریه در شهر طرابلس به ۵کشته و ۷۰ زخمی افزایش یافته است.

طرح ریاض برای فتنه طائفه‌ای در لبنان / ادامه درگیری‌ها در طرابلس

به گزارش مانیتورینگ فارس به نقل از شبکه پرس تی وی، منابع خبری از لبنان گزارش دادند که درگیری ها در لبنان همچنان ادامه دارد و شبه نظامیان وابسته به القاعده که مورد حمایت حکومت عربستان هستند با وجود هشدار ارتش همچنان در خیابان‌ها حضور دارند.

بنا به گزارش شبکه پرس تی وی، تلفات درگیری ها در شهر طرابلس به 5 کشته و 70 زخمی افزایش یافته است و تک تیراندازهای و شبه نظامیانی که توسط ریاض حمایت می‌شوند در نقاط مختلف شهر مستقر شده اند.

این در حالی است که شبکه خبری الجزیره شمار کشته‌های این درگیری را ۷ نفر و تعداد مجروحان را ۴۷تن اعلام کرد.

 درگیری‌ها در لبنان پس از آن شروع شد که نیروهای امنیتی این کشور یک فرد مرتبط با القاعده را که تلاش داشت در ناارامی‌های سوریه دخالت کند را دستگیر کرد.

ارتش لبنان برای متوقف کردن درگیری‌ها در منطقه مستقر شده است تا مانع از ادامه درگیری بین طرفداران دولت سوریه و حامیان شورشیان شود.

ارتش نسبت به ادامه درگیری‌ها هشدار داده است و اعلام کرده که طرف‌های درگیری باید خیابان ها طرابلس را تخلیه کنند.

این درحالی است که در این گزارش تصریح شده که مردم در حال تخلیه سریع منازل مسکونی در منطقه طرابلس هستند و از احتمال تشدید ناآرامی ها نگران هستند.

شهر طرابلس واقع در شمال لبنان که اخیرا دو محموله سلاح قاچاق شده به لبنان در آن توقیف شده، از عصر دیروز شاهد ناآرامی های گسترده است، شرکت کنندگان در این نافرمانی مدنی اصرار دارند که تا زمان آزاد نشدن شادی المولوی از تروریست های بازداشت شده به دست ارتش لبنان، در خیابان باقی خواهند ماند.

اداره امنیت عمومی لبنان دیروز اعلام کرد که بعد از پیگیری های دقیق و با نظارت دستگاه قضایی مربوط شادی المولوی دیروز در طرابلس در حالی که در حال خروج از یک مرکز خدمات اجتماعی وابسته به محمد الصفدی وزیر دولت لبنان بوده بازداشت شده است، اتهام وی ارتباط با گروه های تروریستی در لبنان است.

گفته می شود المولوی اصالتی سوری دارد و به طرفداران خود دستور داده تا راهزنی و شلیک گلوله و همچنین روشن کردن لاستیک ها را درشهر طرابلس ادامه دهند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول