اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت می‌گیرد

صادرات 695 میلیون دلاری کالاهای غیرنفتی فارس

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از پیش‌بینی صادرات 695 میلیون دلاری کالاهای غیرنفتی و خدمات فنی و مهندسی در سال جاری برای این استان خبر داد.

صادرات 695 میلیون دلاری کالاهای غیرنفتی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غفار صفری عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هدف‌گذاری صادرات کالا و خدمات از استان فارس در سال گذشته 574 میلیون دلار بوده که با همت بخش خصوصی و حمایت بخش دولتی، 100 درصد محقق شد.

وی افزود: سال گذشته میزان صادرات کالا و خدمات فارس با احتساب خدمات فنی و مهندسی و توریست به 576 میلیون دلار رسید.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ابراز داشت: با توجه به این امر، امسال هدف‌گذاری صادرات کالا و خدمات از فارس را با 14 درصد افزایش نسبت به سال گذشته 695 میلیون دلار تعیین کرده‌ایم.

صفری اضافه کرد: بر پایه این هدف‌گذاری در پایان سال جاری، صادرات کالاهای صنعتی فارس باید به مرز 337 میلیون دلار، کالاها و محصولات به 112 میلیون دلار و صادرات تولیدات کشاورزی به 244 میلیون دلار برسد و بخش خدمات و توریست نیز صادرات مناسبی داشته باشد.

وی اضافه کرد: برای تحقق این رقم، حمایت بخش دولتی این استان از فعالیت صادرکنندگان و تسهیل زمینه صادرات لازم است ضمن این که دولت نیز بسته‌های حمایتی را در قالب اختصاص یارانه‌های صادراتی در نظر گرفته است.

به گفته سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس این یارانه‌ها به صورت غیرمستقیم به صادرکنندگان اختصاص می‌یابد که از جمله آن می‌توان به پرداخت یارانه به هزینه حمل و نقل بار صادراتی، پرداخت تسهیلات بانکی، حمایت از برنامه‌های بخش خصوصی برای حضور در بازارهای جدید و دیگر موارد اشاره کرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین از تدوین سند تسهیل تجارت خارجی خبر داد و بیان کرد: این سند با عنوان «پنجره واحد تجاری»، توسط تجارت ایران در دست تهیه است که در آینده نزدیک برای تصویب در کارگروه توسعه صادرات کشور ارائه می‌شود.

صفری ابراز داشت: سند تسهیل تجارت خارجی در راستای چشم‌انداز 20 ساله و برنامه پنجم توسعه، اصل 44 قانون اساسی و اسناد بالادستی صادرات و واردات تدوین شده است.

وی ادامه داد: در این سند، سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در مورد تجارت، برنامه پنجم توسعه و چشم‌انداز توسعه تجارت خارجی کشور لحاظ شده ضمن این که نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی تجارت خارجی کشور مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته صفری، در سند چشم‌انداز 20 ساله، ارزیابی کل وضعیت کشور، طبقه‌بندی‌های جهانی، بررسی و هدایت توسعه مسیرهای تجارت خارجی، اولویت‌بندی نیازها، دستاوردهای مرحله‌ای به منظور ایجاد هم‌افزایی و مشارکت همگانی در راستای اسناد راهبردی ملی صادرات و واردات مورد توجه قرار گرفته است. 

وی تصریح کرد: تصویب این سند و ابلاغ آن برای اجرا در سطح کشور، کمک بزرگی به صادرکنندگان برای تسهیل امور صادراتی است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول