اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مخابرات استان اردبیل:

شماره تلفن‌های اردبیل 8 رقمی می‌شود/ تماس درون استانی بدون کد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل گفت: با تامین زیر‌ساخت‌های مورد نیاز، امسال شماره تلفن‌های اهالی استان اردبیل هشت رقمی می‌شود.

شماره تلفن‌های اردبیل 8 رقمی می‌شود/ تماس درون استانی بدون کد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یاور محمدحسینی صبح امروز در آستانه روز ارتباطات در نشست خبری با خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: به احتمال زیاد شماره قابل افزایش به تلفن‌های هفت رقمی اهالی استان اردبیل شماره 3 خواهد بود.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این سیستم دیگر نیازی به کد گرفتن برای داخل استان نخواهد بود، خاطرنشان کرد: اهالی استان می‌توانند بدون گرفتن کد با هم‌دیگر در ارتباط باشند و اهالی بیرون از استان نیز تنها با کد 0451 می‌توانند با همشهریان خود در استان اردبیل تماس برقرار کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل یادآور شد: زیر‌ساخت مورد نظر در این زمینه از بهمن ماه سال قبل در استان اردبیل مهیا شده ولی به دلیل تعلل برخی از استان‌ها که قرار است این طرح به صورت کشوری اجرا شود به تاخیر افتاده است.

محمدحسینی افزایش نرخ پالس تلفن ثابت را بسیار اندک و در حدود دو قران به ازای هر دقیقه اعلام کرد و گفت: این رقم در محاسبات زیاد چشمگیر نیست در حالی که هشت سال است نرخ پالس در تلفن ثابت بدون تغییر مانده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در‌آمد تلفن ثابت در برخی از شهرهای استان حتی کفاف هزینه‌های جاری را نمی‌کند، بیان داشت: هزینه تلفن همراه تغییر نیافته و هر دقیقه تماس 45 تومان است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به گلایه‌های مردم از ارسال اس‌.ام.س‌های مختلف و بی‌ حد و حساب اشاره کرد و افزود: در این زمینه سه شرکت از سوی همراه اول برای ارسال پیامک به مردم انتخاب شده‌اند که با پیش شماره 1000، 2000 و 3000 فعالیت دارند و در قالب قراردادهای خود موظف هستند موارد فرهنگی، امنیتی و اخلاقی را در ارسال اس‌.ام.‌اس‌‌های تبلیغاتی رعایت کنند.

محمدحسینی ادامه داد: هموطنانی که در این زمینه گلایه و شکایتی دارند می‌توانند پیگیر موضوع بوده و از طریق این شرکت‌ها جلوی ارسال این پیامک‌های بی‌شمار را بگیرند.

وی به خطای برخی از ارسال‌کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی در آشنا نساختن مخاطبان خود برای غیر‌فعال کردن اس‌.ام‌‌.س‌های ارسالی اشاره کرد و گفت: برخی از ارسال‌ کنندگان این پیامک‌ها نحوه فعال کردن را به مشتریان گوشزد می‌کنند اما به مشتری اجازه نمی‌دهند که با نحوه غیر‌فعال کردن اس‌.ام‌.اس‌ها نیز آشنا شود که در این زمینه این مجموعه‌ها دچار خطا شدند و ما آنها را موظف کردیم به همراه کد فعال‌سازی کد غیر‌فعال کردن را نیز به مشتری یادآور شوند.

مدیرعامل مخابرات استان اردبیل تصریح کرد:‌ لیست این شرکت‌های تبلیغاتی با کد فعال و غیر‌فعال کردن پیامک‌های‌شان در روابط عمومی و سایت شرکت مخابرات است و هموطنان می‌توانند با مراجعه به آن اطلاعات لازم را دریافت کنند.

 

زیر‌ساخت‌های اینترنت ملی در اردبیل مهیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از مهیا بودن زیر‌ساخت اینترنت ملی در استان اردبیل خبر داد و گفت: این پروژه، پروژه‌‌ای ملی و مربوط به وزارت ارتباطات است ولی ما در حد توان زیر‌ساخت‌های این کار را در استان مهیا کردیم.

محمد‌حسینی هدف از راه‌اندازی اینترنت ملی را روان‌سازی ترافیک در داخل کشور برای دسترسی به سایت‌ها و اطلاعات اینترنتی اعلام کرد و افزود: در پروسه اینترنت ملی دیگر نیازی نیست پشت ترافیک سنگین سایر کشورها منتظر بمانیم یا این ترافیک را دور بزنیم.

این مسئول  خاطرنشان کرد: کاربران اینترنت با راه‌اندازی اینترنت ملی قادر خواهند بود تنها سایت‌های داخل کشور را بدون سرعت خاص مورد بهره‌برداری قرار دهند و که در این صورت از بروز برخی اشکالات مقطعی در حوزه بهره‌برداری اینترنت نیز جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول