اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال گچساران:

5 هزار شناسنامه در گچساران مکانیزه شد

خبرگزاری فارس: رئیس ثبت احوال گچساران گفت: از آغاز طرح مکانیزه کردن شناسنامه‌ها در گچساران تاکنون حدود 5 هزار شناسنامه مکانیزه شده است.

5 هزار شناسنامه در گچساران مکانیزه شد

معراج سبزعلی ‌امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: ثبت ‌احوال یک دستگاه خدمتگزار در جامعه بوده که خدمات مختلفی را به افراد جامعه ارائه می‌دهد.

وی گفت: سامانه صدور شناسنامه مکانیزه خرداد سال 90 با صرف 120 میلیون ریال در اداره ثبت احوال گچساران راه‌اندازی شد.

* شناسنامه مکانیزه از سوءاستفاده‌های سجلی جلوگیری می‌کند

رئیس ثبت احوال گچساران با تشریح نحوه مکانیزه کردن شناسنامه‌ها ابراز داشت: اسکن عکس، درج مشخصات به وسیله رایانه، آسیب‌پذیری کمتر و عدم امکان جعل از مزایای شناسنامه‌های مکانیزه نسبت به شناسنامه‌های دستی است.

سبزعلی یادآور شد: بر‌‌اساس قانون افراد دارای 15 سال سن باید نسبت به عکس‌دار شدن شناسنامه خود اقدام کنند و برای این افراد شناسنامه جدید مکانیزه صادر می‌شود.

وی بیان داشت: صدور شناسنامه مکانیزه برای افرادی که مشخصات آنها تغییر کرده یا به سن 15 سالگی رسیده‌اند و یا شناسنامه آنها باید عکس‌دار شود در اولویت کار قرار دارد.

این مسئول در گچساران با اشاره به مشکل کمبود نیرو و امکانات برای مکانیزه کردن شناسنامه‌ها در این شهرستان گفت: در گچساران افزون بر 90 هزار نفر بالای 15 سال زندگی می‌کنند که مکانیزه کردن شناسنامه‌های این افراد نیازمند اختصاص هزینه برای خرید چند چاپگر مکانیزه‌گر شناسنامه و نیروی متخصص در این زمینه است.

سبزعلی صدور کارت شناسایی ملی هوشمند، آرشیو الکترونیکی اسناد، ثبت مهاجرت، ایجاد دفاتر پیشخوان و ارائه خدمات الکترونیک را از جمله اهداف و برنامه‌های اجرایی و در دست اجرای ثبت احوال عنوان کرد.

* ثبت به موقع وقایع حیاتی ضرورت دارد

رئیس ثبت احوال گچساران با اشاره به اهمیت ثبت وقایع حیاتی ولادت و وفات در مهلت قانونی و نقش آمار و اطلاعات در پیشبرد اهداف جوامع یادآور شد: یکی از مأموریت‌های اصلی سازمان ثبت احوال، ساماندهی ثبت وقایع حیاتی شامل ولادت، ازدواج و وفات است.

سبزعلی ثبت احوال را یکی از دستگاه‌های زیرساختی و مهم کشور عنوان کرد و بیان داشت: ثبت احوال در پیشرفت کارهای نوین جامعه باید همزمان با تکنولوژی جامعه پیشرفت کرده و خدمات نوینی به مردم ارائه کند.

وی با بیان اینکه حداکثر مهلت قانونی برای ثبت ولادت 15 روز و برای ثبت واقعه فوت 10روز است، افزود: با توجه به اهمیت موضوع شهروندان باید برای ثبت به موقع وقایع حیاتی توجه ویژه‌ای داشته ‌باشند.

سبزعلی تصریح کرد: با توجه به اینکه قانون برای عدم ثبت به موقع وقایع ولادت و وفات طبق ماده 3 قانون تخلفات و جرائم مجازات تعیین کرده است، شهروندان باید در مهلت قانونی، برای ثبت وقایع ولادت و طلاق به این اداره مراجعه کنند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول