اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بلر خواستار اقدام فوری اسرائیل در قضیه اعتصاب غذای اسرای فلسطینی شد

خبرگزاری فارس: اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی در حالی ادامه دارد که گروه‌های فلسطینی از وخامت و احتمال شهادت برخی از این اسرا خبر می‌دهند.

بلر خواستار اقدام فوری اسرائیل در قضیه اعتصاب غذای اسرای فلسطینی شد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه گاردین، با ادامه اعتصاب غذای اسرای فلسطینی، "تونی بلر" نخست وزیر پیشین انگلیس و رئیس کمیته چهارجانبه، خواستار اقدام فوری رژیم صهیونیستی پیش از بروز یک تراژدی شد.

بنا بر اعلام گروه‌های فلسطینی، دو تن از اسرا که 77 روز است در اعتصاب غذا به سر می‌برند در آستانه مرگ قرار دارند و 6 نفر از آن‌ها نیز در شرایط بحرانی به سر می‌برند.

شرایط نگران‌کننده اسرای فلسطینی و اعتراضاتی که در کرانه باختری در حمایت از این گروه از اسرا شکل گرفته، موجب شده تا تونی بلر که هم اکنون ریاست کمیته چهارجانبه خاورمیانه را بر عهده دارد، در اظهاراتی نامتعارف خواستار اقدام رژیم صهیونیستی شود. وی از این رژیم خواسته تا تمام اقدامات لازم را انجام دهد تا از بروز تراژدی که منجر به بروز تهدیدات جدی برای ثبات منطقه می‌شود، جلوگیری شود. او عنوان کرده است که از وخیم شدن وضعیت سلامت این اسرا نگرانی فزاینده‌ای دارد.

پیش‌تر هم "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وضعیت را بسیار خطرناک توصیف کرده و خواستار مداخله "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا شده بود. وی عنوان کرده بود که در صورت کشته شدن هریک از این اسرا، اوضاع از کنترل خارج می‌شود.

"جمال ضحاکا" عضو پارلمان رژیم صهیونیستی در این باره می‌گوید: اگر یکی از زندانیان اعتصاب کننده بمیرد، یک انتفاضه سوم شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول