اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اتحادیه اروپا و صلیب سرخ از وخامت حال اسرای فلسطینی ابراز نگرانی کردند

خبرگزاری فارس: اتحادیه اروپا و سازمان صلیب سرخ از وخامت سلامت اسرای فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و از این رژیم خواست هر چه سریع‌تر اقدامات پزشکی لازم را برای آنها فراهم آورد.

اتحادیه اروپا و صلیب سرخ از وخامت حال اسرای فلسطینی ابراز نگرانی کردند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازان جهانی صلیب سرخ و اتحادیه اروپا روز گذشته نگرانی خود را از اعتصاب غذای چندین فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی ابراز کردند و در مورد مرگ ای زندانیان هشدار دادند.

هیئت‌های اعزامی اتحادیه اروپا به بیت‌المقدس و رام‌الله در بیانیه‌ای تصرح کردند از بابت وخامت سلامت چندین زندانی فلسطینی، که از اعتصاب غذای دو نفر از آنها نزدیک به هفتاد روز می‌گذرد، نگران هستند.

پزشکان می‌گویند  بعد از گذشت هفتاد روز از اعتصاب غذا، بازگشت علایم حیاتی دشوار است.

در این بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا از اسرائیل می‌خواهد تمام امدادهای پزشکی را برای این زندانیان فراهم آورد و به خانوده‌های این زندانیان اجازه دهد با آنها ملاقات کنند.»

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز نگرانی خود را از وضعیت سلامت این چند زندانی فلسطینی که در اعتصاب غذای طولانی مدت به سر می‌برند، ابراز کرد و افزود خطر مرگ این زندانیان را تهدید می کند.

پنج زندانی فلسطینی بین 5 تا 10 است که در اعتراض به بازداشت بدون اتهام از سوی اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

دو نفر از این زندانیان به نامهای «بلال دیاب» و «طائر هلاله»، 27 و 33 ساله، اکنون ده هفته است که غذا نخورده‌اند که این امر نگرانی متخصصان پزشکی و حقوقی را به دنبال داشته است.

از اعتصاب غذای «حسن صفدی» 31 ساله نیز 65 روز می گذرد و اعتصاب «عمر ابوشلال» که در اوایل 50 سالگی است نیز 63 روز به طول انجامیده است.

 زندانی پنجم، که «جعفر عزالدین» نام دارد مدت 48 روز است که غذا نخورده است.

 انتهای پیام/د.ص    

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول