اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) خبر داد:

انتشار آثار ارزشی اسلام به 40 زبان زنده دنیا

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: در حال حاضر مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) به 40 زبان زنده دنیا آثار ارزشمند اسلامی و دینی را ترجمه و تدوین کرده و در بین علاقمندان قرار می‌دهد.

انتشار آثار ارزشی اسلام به 40 زبان زنده دنیا

آیت‌الله محمدحسن اختری در حاشیه همایش رسالت جهانی اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) رسالت حمایت و پشتیبانی از مسلمانان و پیروان اهل‌بیت (ع) را دارد و ایجاد زمینه‌های ارتباط خوب بین مسلمان با یکدیگر و حتی با کشورهای غیراسلامی در اولویت کاری است.

وی با بیان اینکه نشر معارف اسلامی در توسعه اندیشه بارور اسلامی بسیار با اهمیت به نظر می‌رسد، افزود: از اهداف اصلی مجمع جهانی اهل بیت تبیین و ترویج معارف اسلام اهل‌بیت و قرآن کریم است که در دنیا به آن توجه جدی شده و کشورهای اسلامی نیز از حرکت این مجمع استقبال کرده‌اند.

رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) ابراز داشت: در کنار انتشار کتاب‌های مختلف به 40 زبان زنده دنیا مجمع جهانی اهل‌بیت بیش از 15 مجله منتشر کرده و در اغلب کشورها نیز به صورت مستقیم یا غیرمستقیم اقدام به توزیع آنها کرده است.

اختری بیان داشت: در برخی از کشورها نیز با پشتیبانی‌ آنها انتشار کتاب و مجله به زبان آن کشورها مد نظر قرار گرفته و در این حوزه برخی از مشکلات مرسوم نیز برطرف شده است.

وی به فعالیت خبرگزاری ابنا متعلق به مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) اشاره کرده و گفت: در این خبرگزاری نیز مطالب ارزشمندی به 10 زبان دنیا انتشار یافته و اغلب ملت‌های اسلامی از اخبار و اطلاعات این خبرگزاری استفاده می‌کنند.

رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در ادامه به راه‌اندازی دانشگاه اهل‌بیت نیز اشاره کرد و افزود: برای پرورش کادرهای ارزشمند در این دانشگاه اقدام جدی انجام شده و ما از کشورهای مختلف دانشجویانی با قابلیت و ظرفیت ممتاز را بر گزیدیم تا بتوانیم با تربیت در این دانشگاه آنها را به عنوان مبلغان دین اسلام و تشیع داشته باشیم.

اختری در ادامه به خیزش‌های اسلامی در منطقه و ضرورت ارتباط گیری و گسترش روابط با کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: در کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها شکل گرفته یا در حال گسترش است ما ارتباط‌مان را تقویت کردیم و از طریق علمای اهل سنت و همچنین برقراری تعامل و ارتباط با احزاب اسلامی در تلاش هستیم ترویج معارف ارزشی اسلام کنیم.

وی یکی دیگر از برنامه‌ریزی‌های این مجمع را ترویج و نشر معارف ناب اهل بیت بدون کوچک‌ترین خدشه اعلام کرد و به خبرنگار فارس اظهار داشت: هرچند بسیاری از دشمنان اسلام کوشیده‌اند علیه مکتب اسلام توطئه کرده و افترا و تهمت ناروا بزنند اما با درک شرایط ویژه و بهترین شیوه‌ها در مقابله با این شیطنت‌ها آستین بالا زده‌ایم.

رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در پایان یکی از مهمترین این مبانی را بحث شبهه افکنی در مسایل دینی، معرفتی و ارزشی اسلام توصیف کرد و افزود: امسال بخشی از توان و نیروی خود را صرف پاسخگویی به شبهات قرارداده‌‌ایم تا حقایق بیشتر برای امت اسلامی روشن و مبرهن شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول