اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آخرین اخبار از اعتصاب اسرای فلسطین

هشدار جهاد اسلامی به تل‌آویو/فتح از دستیابی به توافق با تل‌آویو درباره اسرا خبر داد

خبرگزاری فارس: عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی همچنان در مذاکراتی که از طریق مسئولان مصری به منظور عدم تمدید بازداشت اداری اسرای اعتصاب‌کننده غذا در جریان است، تعلل می‌کند.

هشدار جهاد اسلامی به تل‌آویو/فتح از دستیابی به توافق با تل‌آویو درباره اسرا خبر داد

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "فلسطین الیوم"، "محمد الهندی" تصریح کرد: تا به این لحظه هیچ توافقی برای حفظ جان اسرای اعتصاب‌کننده غذا حاصل نشده است.

وی به رژیم صهیونیستی نسبت به وقت‌کشی در رسیدگی به قضیه اسرای اعتصاب‌کننده غذا هشدار داد.

 

* وخامت حال "بلال ذیاب"

برادر "بلال ذیاب" که از 77 روز پیش در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده است گفت که حال برادرش وخیم است و روز گذشته به مدت طولانی از هوش رفته است.

وی افزود که به گفته وکیل برادرش وی پس از آنکه به مدت طولانی از هوش رفت او را به بیمارستان غیرنظامی "اساف هاروفیه" منتقل کردند اما به دلیل وخامت حالش بیمارستان وی را نپذیرفت و بار دیگر به بیمارستان زندان الرمله منتقل شد.

ذیاب همچنین تصریح کرد که سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی با "جواد بولس" وکیل اسرای فلسطینی تماس گرفته تا وی وارد بیمارستان شده و برادرش را به توقف اعتصاب غذایش متقاعد کند اما بولس به دلیل نبودن تضمین آزادی ذیاب با این درخواست مخالفت کرده است.

 

* دودستگی در تل‌آویو بر سر اعتصاب غذای اسرا

منابع آگاه صهیونیست گزارش دادند که اختلافات شدیدی در محافل امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی بر سر مواضع مربوط به اعتصاب غذای اسرای فلسطین که چهره این رژیم در سطح جهان را مخدوش کرده ، بوجود آمده است.

بر اساس این گزارش تعدادی از رهبران امنیتی معتقدند که پذیرش خواسته‌های اسرا برای اسرائیل گران تمام خواهد شد زیرا فلسطینیان روش جدیدی را برای تعامل با اداره زندان‌ها در پیش خواهند گرفت و این در حالی است که برخی رهبران امنیتی نیز معتقدند که بی‌توجهی به خواسته‌های اسرا باعث انفجار اوضاع در کرانه باختری و نوار غزه خواهد شد.

 

* الاحمد: به زودی توافقی درباره اعتصاب اسرا امضا می‌‌شود

"عزام الاحمد" عضو کمیته اجرایی جنبش فتح و فرستاده رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به قاهره برای پیگیری موضوع اسرای اعتصاب‌کننده غذا پیش‌بینی کرد که به زودی توافق بین کمیته عالی اسرا به عنوان نماینده اسرای اعتصاب‌کننده غذا و طرف اسرائیلی حاصل شود که طی‌ آن تحقق خواسته‌های اسرا تضمین خواهد شد.

الاحمد از روز شنبه از لحظه ورود به قاهره با تعدادی از مسئولان ارشد مصری از جمله سرلشگر"رأفت شحاته" قائم مقام رئیس دستگاه اطلاعات مصر و "نادر الاعصر" مسئول پرونده فلسطین در این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

 

* منابع فلسطینی: مصر و اسرائیل درباره اسرا به توافق رسیدند

برخی منابع فلسطینی که همراه با هیئت اسرای آزاد شده به قاهره رفته‌اند، اعلام کردند که توافق بین مصر و اسرائیل درباره اسرای اعتصاب‌کننده غذا تقریبا آماده است و منتظر موافقت کمیته عالی رهبران اسرای اعتصاب‌کننده غذا در زندان است.

این منابع به برخی از بندهای توافقنامه اشاره و تاکید کردند که اسرائیل متعهد شده است مدت بازداشت اداری اسرا فلسطینی را تمدید نکند، به حبس انفرادی پایان داده و ملاقات با خانواده‌های اسرا از سر گرفته شود و وضعیت زندان‌ها به وضعیت پیش از قانون شالیت بازگردد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول