اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هنیه: اسرای فلسطین در آستانه پیروزی تاریخی و سرنوشت ساز قرار دارند

خبرگزاری فارس: نخست وزیر دولت منتخب فلسطین با تاکید بر اینکه تمامی اقشار ملت فلسطین آماده فداکاری در راه کرامت و آزادی اسرا هستند اعلام کرد که همبستگی با اسرا مشخصه اصلی اعتصاب کنونی اسرا در این دوره است.

هنیه: اسرای فلسطین در آستانه پیروزی تاریخی و سرنوشت ساز قرار دارند

به گزارش فارس، "اسماعیل هنیه" در جریان خطبه نماز جمعه در خیمه اعلام همبستگی با اسرای اعتصاب‌کننده غذا اظهار داشت که تحرکات مثبت و تماس ها و دیدارهای رسمی با مقامات مصری و صهیونیستی به منظور وادار کردن تل‌آویو به اجرای بندهای قرارداد مبادله اسرا جریان دارد.

هنیه تصریح کرد که هیئت اسرای آزاده فلسطینی که پنجشنبه شب وارد قاهره شدند، بررسی مساله اجرای بندهای توافق مبادله اسرا را در راس اولویت های خود قرار داده اند و در همین راستا، با "نبیل العربی" دبیر کل اتحادیه عرب و وزیر خارجه مصر و نیز رهبر جماعت اخوان المسلمین و تعدادی از احزاب و گروه های انقلابی و موسسات حقوقی مصر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

وی افزود اتحادیه عرب در نشست اخیر خود تصمیمات خوبی اتخاذ کرد که نشانگر توجه و اهتمام مراجع رسمی جهان عرب به مساله اسرا در کنار حمایت های مردمی از این مساله است.

نخست وزیر فلسطین همچنین اظهار داشت که این اهتمام جهان عرب که میزبان سفر هیات آزادگان فلسطین است، نشان از توجه مراجع رسمی عربی به مساله اسرا دارد که رژیم صهیونیستی انتظار آنرا نداشت.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هنیه همچنین از نقش تونس انقلابی و اعتصاب غذای صدها شهروندان تونسی به نشانه همبستگی با اسرای فلسطینی که برخی وزرای دولت در صف مقدم آنها قرار دارند، تمجید نمود.

وی درباره عرصه بین المللی و اروپایی نیز اظهار داشت که مراجع رسمی و مردمی اروپا در طول تاریخ معاصر خود هرگز چنین توجهی به مساله اسرا نداشتند و در همین راستا، بیش از 100 شخصیت رسمی از جمله وزرا و نمایندگان و روسای احزاب کشورهای اروپایی با امضای طوماری خواستار آزادی اسرا و رفتار با آنها به عنوان "اسرای جنگی" شده اند.

هنیه همچنین به تاثیر اراده اسرا بر روی "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد و درخواست وی از رژیم صهیونیستی برای رعایت قوانین بین المللی و آزادی بازداشت‌شدگان موقت از زندان‌های این رژیم اشاره کرد و گفت این مسئله بیانگر این است که اسرا در آستانه پیروزی تاریخی و سرنوشت ساز قرار گرفته اند.

این مقام برجسته فلسطینی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی کمیته‌های متعددی را مسئول مذاکره و گفتگو با اسرا کرده است تا شاید بتواند اراده آنها را شکسته و وحدت آنها را بر هم بزند، اما بهتر است از این درخت ظلم و زورگویی که از آن بالا رفته است، پایین بیاید و به خواسته های اسرا تن در دهد.

وی همچنین از تلاش های رژیم صهیونیستی برای بر هم زدن وحدت ملت فلسطین و حمایت آنها از اسرا و نیز پایان دادن به حمایت گروه های مقاومت از مسئله اسرا پرده برداشت و گفت مسائل مثبت زیادی در اعتصاب غذای اسرا دیده می شود که از جمله آنها می توان به ایستادگی و ثبات اسرا و اراده ملت فلسطین در همبستگی با اسرای داخل زندان ها اشاره کرد؛ مساله ای که باعث تمایز اعتصاب کنونی اسرا از موارد قبلی اعتصاب غذای اسرا شده است.

هنیه در پایان از وحدت و یکپارچگی ملت فلسطین در حمایت از مساله اسرا تمجید کرده و این مساله را بیانگر این مسئله دانست که در صورت هر گونه تعدی به مسائل ملی، ملت اختلافات و مشکلات داخلی و سیاسی را فراموش می کنند.

وی همچنین از نقش رسانه های گروهی در حمایت از مساله اسرا تقدیر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول