اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تاکید کرد

رعایت اصل انصاف و عدالت در خبرنویسی/ خودداری از اعمال سلایق شخصی در اطلاع‌رسانی

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان رعایت اصل انصاف و عدالت در خبرنویسی را ضروری دانست و گفت: صداقت و واقع‌نمایی نیز باید مورد توجه خبرنگار قرار بگیرد.

رعایت اصل انصاف و عدالت در خبرنویسی/ خودداری از اعمال سلایق شخصی در اطلاع‌رسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی یکشنبه‌شب در دیدار با اصحاب رسانه استان و شرکت‌کنندگان در ششمین جشنواره مطبوعات غرب کشور، از خبرنگاری به عنوان شغلی حساس و خاص نام برد و اظهار کرد: اصحاب رسانه با توجه به اینکه در مسیر روشنگری و تنویر افکار عمومی تلاش می‌کنند نباید با نگاه منبع درآمد به شغل خبرنگاری نگاه کنند.

به گفته وی اصحاب رسانه تنها زمانی می‌توانند به رسالت خود به خوبی عمل کنند که دغدغه مالی، حقوقی و معیشتی نداشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خبرنگاری را هنری به تمام معنا که می‌تواند جامعه را به سمت پیشرفت و توسعه یا فساد و بی‌ارزشی سوق دهد، توصیف و اضافه کرد: نوشتن و تنظیم خبر می‌تواند امیدآفرین و یا مایوس کننده باشد و خبرنگاران در هنگام درج یک خبر باید به این مهم توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: خبرنگاران باید از هنرشان در جهت توسعه و آبادانی و روشنگری درست افکار عمومی استفاده کنند و در بیان مسائل، مشکلات، نقاط ضعف و قوت و عملکرد مسئولین و مدیران نیز این مهم را دستخوش احساسات و علایق شخصی خود نکنند.

وی اضافه کرد: اگر مسئولی از مسیر اصلی که خدمت صادقانه به مردم و توسعه است خارج شد خبرنگاران به عنوان رهبران جامعه‌ باید با صبر و حفظ آبرو او را به مسیر اصلی بازگردانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تاکید کرد: خبرنگاران در بیان واقعیت‌ها نباید کوتاهی کنند و آنچه را که مانع حرکت جامعه به سمت رشد و ترقی می‌شود باید شناسایی و با بیان درست آن را از سر راه بردارند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی تعریف و تمجیدهای بی‌مورد از مسئولان توسط خبرنگاران را اقدامی ضد اخلاق خبرنگاری خواند و گفت: خبرنگاران باید بدانند به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین رسالت سنگینی بر عهده دارند و تنها با بیان درست واقعیت‌ها می‌توانند در این مسیر به درستی انجام وظیفه کنند.

وی پیشرفت‌های روزافزون کشور در بعد از پیروزی انقلاب در عرصه‌های مختلف را انکارناپذیر خواند و افزود: خبرنگاران باید با بیان این مطالب ضمن ایجاد اعتماد بیشتر در بین مردم و مسئولان موجب تشویق بیش از پیش مسئولان برای انجام خدمات بیشتر به مردم باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان مطالعه و آموزش را برای خبرنگاران ضروری دانست و افزود: اشراف اطلاعاتی در مورد مسائل روز نیز از دیگر نیازهای خبرنگاران برای موفقیت در کارشان است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی آشنایی با متون خبر، ساده‌نویسی، روان‌نویسی و شیوانویسی را از دیگر ویژگی‌های یک خبرنگار دانست و افزود:‌ نوشتن مطالب به‌گونه‌ای که برای هر مخاطبی قابل فهم و درک باشد و او را دچار سردرگمی نکند در بحث خبرنویسی بسیار مهم است.

وی در ادامه به سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان کردستان در اردیبهشت‌ماه 88 اشاره کرد و افزود: برکات معنوی و مادی این سفر با گذشت سه سال امروز کاملا قابل لمس و مشهود است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ایجاد اعتماد و ارتقا سطح امنیت کردستان را از جمله دستاوردهای سفر تاریخی رهبر به این استان عنوان کرد و گفت: نگاه منفی که برخی از مسئولان و حتی مردم به این استان مرزی داشتند با حضور هشت روزه معظم‌له تغییر کرد.

به گفته وی، رشد سرمایه‌گذاری، اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی و خدماتی و تخصیص 800 میلیارد تومان اعتبار به این استان از دستاوردهای سفر رهبر به کردستان بود.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول