اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران:

ثبت‌نام مسابقات ملی مهارت تمدید شد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران گفت: ثبت‌نام برای شرکت در سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تمدید شد.

ثبت‌نام مسابقات ملی مهارت تمدید شد

سید یدالله افضلی صبح امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: برگزاری مسابقات ملی مهارت فرصتی برای شناساندن مهارت‌های آموزشی در سطح جامعه بوده که طی آن برای شکوفایی و استفاده از این مهارت‌‌ها اقدامات اساسی صورت می‌گیرد.

* برگزاری مسابقات ملی مهارت در 29 رشته

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران برگزاری مسابقات ملی مهارت را در راستای ترویج فرهنگ توجه به مهارت و نخبه‌پروری بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: ثبت‌نام متقاضیان شرکت در سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت آموزش و فنی و حرفه‌ای کشور از 26 فروردین 91 تا 15 اردیبهشت اعلام شده بود که با توجه به استقبال شرکت‌‌کنندگان، این مهلت تا چهارم خرداد ماه تمدید شد.

افضلی افزود: سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت آموزش فنی و حرفه‌ای در 29 رشته در قسمت خواهران و برادران برگزار می‌شود.

وی با تشریح شرایط شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات ملی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، تصریح کرد: شرایط سنی برای شرکت‌کنندگان مجاز برای ثبت‌نام در رشته‌های ساخت و تولید تیمی و مکاترونیک از 11/10/66 به بعد است.

این مقام فنی و آموزشی گچساران تاریخ دقیق سن شرکت‌کنندگان در دیگر رشته‌ها را از 11/10/66 به بعد اعلام کرد و گفت: نفرات برگزیده شهرستان‌ها در هر رشته به مسابقات استانی اعزام می‌شوند.

افضلی ابراز داشت: رشته‌های پلی مکانیک، ساخت و تولید تیمی 3 نفره، مکاترونیک تیمی دو نفره و طراحی مهندسی مکانیک (CADD) از رشته‌های مسابقات ملی مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور هستند.

وی رشته‌های تراش ‌CNC، فرز CNC، فناوری اطلاعات با گرایش راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، جوشکاری و کاشی‌کاری دیوار و کف، لوله‌کشی و گرمایشی، الکترونیک، طراحی وب و تأسیسات الکتریکی را از دیگر رشته‌های سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت اعلام کرد.

* ضرورت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران یادآور شد: رشته‌های کنترل صنعتی، آجرچینی، کابینت‌سازی چوبی و اتصالات نجاری در قسمت درب و پنجره از دیگر رشته‌های این دوره از مسابقات بوده که علاقمندان می‌توانند در این رشته‌ها قابلیت‌های خود را نشان دهند.

افضلی جواهرسازی، خیاطی فناوری مد، قنادی شیرینی‌پزی، فناوری اتومبیل، طراحی فضای سبز تیمی دو نفره، فناوری اطلاعات مدیریت سیستم‌های تحت شبکه را از دیگر رشته‌های مسابقات ملی مهارت عنوان کرد و ابراز داشت: فناوری طراحی گرافیک، آشپزی، صافکاری خودرو، نقاشی خودرو و تبرید و تهویه از دیگر رشته‌های اعلام شده از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای در سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی نقش آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای را در راستای تأمین نیروی ماهر کار مورد نیاز صنایع مهم ارزیابی کرد و عنوان داشت: توسعه آموزش‌های فنی‌ و‌ حرفه‌ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران و به‌ویژه شتاب‌دهی به فرآیند تولید، امری حیاتی است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول