اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

رشد علمی بدون رشد معنوی آغاز مصیبت است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر لزوم توجه به اخلاق و معنویت در جامعه پزشکی تاکید کرد و گفت: رشد علمی بدون رشد معنوی آغاز مصیبت است.

رشد علمی بدون رشد معنوی آغاز مصیبت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محمد هادی ایمانیه در مراسم تجلیل از دانشجویان برتر این دانشگاه اظهار داشت: اخلاق و معنویت دغدغه اصلی جامعه پزشکی دنیا و کشور ما شده که با توجه به رشد علم و تکنولوژی این سئوال مطرح می‌شود که آیا به موازات آن اخلاق نیز پیشرفت داشته است.

وی اضافه کرد: شکی نیست که کشور ما در سال‌های اخیر در حوزه علوم پزشکی رشد کرده به طوری که در سرعت پیشرفت علمی حرف نخست را در دنیا می‌زنیم و این مهم با تلاش دانشجویان و استادان به دست آمده است، اما با این پیشرفت علمی آیا در زمینه معنویت و انسان دوستی نیز به همین میزان رشد داشته‌ایم.

ایمانیه بیان کرد: ما اکنون بالاترین رشد علمی، تشخیصی و بالینی در حوزه علوم پزشکی را داریم، اما این رشد نباید ما را از رشد معنویت در حوزه علوم پزشکی و اخلاق غافل سازد، بلکه باید هم‌نوع دوستی و انسان‌دوستی نیز متناسب با رشد علمی رشد کند.

وی گفت: اگر در این زمینه به رشد و تعالی دست یافته‌ایم که شکرگزار پروردگار هستیم اما اگر به رشد در حوزه اخلاق دست نیافته‌ایم این آغاز مصیبت برای ماست و باید در کردارها و رفتارهای خود تجدید نظر کنیم.

این مسئول ادامه داد: موفقیت دانشجویان برتر نتیجه سال‌ها هزینه کردن پدران و مادران و پرداخت هزینه از جیب مردم بوده، بنابراین باید قدردان فرصتی که در اختیارشان است باشند و تلاش کنند با رعایت اخلاق حرفه‌ای و انسانی خدمت‌گزار مردم باشند تا از راه خدمت به مردم مشمول لطف خداوند شوند.

قمرالسادات حسینی الهاشمی، استاد پیشکسوت دانشگاه نیز با ارائه سخنانی علاوه بر تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) دانشجویان را به رعایت اخلاق اسلامی در کار و توجه به خانواده توصیه کرد.

با برگزاری جشن دانش و پویش به منظور قدردانی از دانشجویان برتر در مجتمع ولایت دانشگاه، آمفی‌تئاتر روباز این مجتمع افتتاح شد.

بر اساس این گزارش همچنین به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) در همین راستا مراسم جشنی نیز در سالن 22 بهمن ساختمان مرکزی این دانشگاه برپا شد.

قائم مقام معاونت فرهنگی این دانشگاه در این مراسم، با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س)، گفت: برگزاری جشن در روزهای میلاد و یا بزرگداشت و عزاداری در ایام شهادت بزرگان دین، کار مناسبی است اما باید به این نکته نیز توجه کنیم که آیا ما در این مناسبت‌ها سعی می‌کنیم که حتی یک قدم به معرفت این بزرگان نزدیک شویم.

مریم اردبیلی افزود: اگر ما این معرفت را کسب نکنیم علاوه بر اینکه دچار خسران شده‌ایم، بزرگان دین را نیز مهجور کرده‌ایم که با این عمل، ظلم بزرگی به آن‌ها می‌کنیم.

وی با بیان فضایل حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت: ما باید در مورد معاصرسازی رفتار این بانوی بزرگ تلاش کنیم و آن را به عنوان الگوی عملی مورد استفاده قرار دهیم.

اردبیلی گفت: زنان قدرت ایجاد فرهنگ و مقاومت فرهنگی را در جامعه دارند به گونه‌ای که اگر زنان جامعه‌ای بی‌هویت و انفعالی تصمیم بگیرند آن جامعه رو به نابودی می‌رود.

وی افزود: خداوند با آفرینش حضرت فاطمه (س) حجت را بر ما تمام کرده و این وظیفه تمام مردان و زنان است که به بهترین شکل ممکن شیوه این بانوی ارجمند را الگوی زندگی خود قرار دهند.

جشن میلاد حضرت فاطمه (س) به همت مدیریت ساختمان مرکزی دانشگاه و با همکاری معاونت فرهنگی دانشجویی، دفتر امور بانوان و بسیج جامعه پزشکی برگزار شد.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول