اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از مبارک/

صباحی: در صورت موفقیت نامزدهای رژیم سابق مردم دوباره به خیابانها خواهند ریخت

خبرگزاری فارس: حمدین صباحی، نامزد ملی‌گرای مصر درباره پیروزی هریک از نامزدهای وابسته به رژیم سابق در انتخابات ریاست جمهوری هشدار داد و تهدید کرد که این امر به معنای ریختن مردم به خیابان‌ها و به ویژه میدان التحریر است.

صباحی: در صورت موفقیت نامزدهای رژیم سابق مردم دوباره به خیابانها خواهند ریخت

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الاهرام، "حمدین صباحی"، نامزد ملی‌گرای انتخابات ریاست جمهوری مصر در نشست تبلیغاتی در جمع هواداران خود در خصوص برنامه‌های خود گفت که اولویت را به جوانان خواهد داد.

وی افزود: در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری مصر به پیروزی برسد،‌ جوانان در راس توجهات وی قرار خواهند داشت، چون این جوانان مصر بودند که انقلاب شکوهمند 25 ژانویه این کشور را رقم زدند.

وی همچنین گفت: در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهوری مصر 50 درصد از کرسی‌های شوراهای شهرها را به جوانان و افراد قرار گرفته در گروه سنی پایین‌تر از 40 سال اختصاص خواهد داد.

صباحی در تشریح برنامه‌های خود و در حوزه سیاست خارجی بر استقلال و عدم وابستگی مصر تاکید کرد و گفت که یکی از مهم‌ترین محورهای برنامه‌های من عدم تبعیت مصر از کشورهای دیگر خواهد بود و بر این اساس مصر هیچ‌گاه از اسرائیل و آمریکا تبعیت نخواهد کرد.

وی همچنین از روابط ایران و ترکیه سخن گفت و تاکید کرد که مصر حمدین صباحی روابط مستحکم و قدرتمندی با دو کشور ایران و ترکیه برقرار خواهد کرد.

این نامزد ملی‌گرای مصری شرکت در انتخابات را برای خود در حکم "جهاد اصغر" برشمرد و جهاد اکبر را آبادانی مصر و برقراری عدالت اجتماعی در کشور دانست.

صباحی همچنین بر تحقق اهداف انقلاب و مطالبات انقلابی مردم مصر که به خاطر آن انقلاب 25 ژانویه را رقم زدند و موجبات سرنگونی رژیم حسنی مبارک را فراهم کردند، تاکید کرد.

با این حال حمدین صباحی به شدت از جریان ملی‌گرای سابق به شدت انتقاد کرد و گفت: پیروزی هریک از نامزدهای وابسته به رژیم سابق در انتخابات ریاست جمهوری به معنای ریختن مردم به خیابان‌ها و به ویژه میدان التحریر است.

حمدین عبد العاطی عبد المقصود صباحی معروف به حمدین صباحی به عنوان کاندیدای مستقل که از سوی 42.525 نفر از مردم مصر تایید شده بود، در 18 فروردین رسما کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مصر شد. حمدین عبد العاطی عبد المقصود صباحی بنیانگذار و رئیس سابق حزب "الکرامه"، سردبیر نشریه "الکرامه" و دارای گرایش‌های ناسیونالیستی ناصری است.

وی که سابقه نمایندگی در پارلمان مصر را نیز دارد، از منتقدان سرسخت قدرت در مصر چه در دوران زمامداری حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر و چه در زمان زمامداری "انور سادات"، رئیس جمهور معدوم این کشور بوده است.

حمدین عبد العاطی عبد المقصود صباحی متولد 5 جولای 1954 در استان کفر شیخ مصر است که در خانواده‌ای ساده و فقیر مصری موفق شد، مدارج موفقیت را یکی پس از دیگری طی کند.

وی خیلی زود وارد فعالیت سیاسی و اجتماعی شد و هنگامی‌که "جمال عبد الناصر"، رئیس جمهور وقت مصر فوت کرد، برای بزرگداشت یاد و خاطره وی – آنگونه که وی می‌گوید – اقدام به تشکیل تشکل‌های دانش‌آموزی در مدرسه شهید جمال الدین الدسوقی کرد و فعالیت در تشکل‌های دانش‌اموزی و سپس دانشجویی را تا زمان فراغت از التحصیل ادامه داد.

فعالیت‌های سیاسی حمدین صباحی پس از فراعت از التحصیل از دانشگاه در زمان انور سادات تشدید شد و مناظره‌های وی با انور سادات بر علیه گرانی و حمایت از خانواده‌های فقیر مصری معروف است و این فعالیت‌ها تا زمان حاکمیت سه دهه‌ای حسنی مبارک و پس از آن شعله‌ور شدن آتش انقلاب 25 ژانویه 2011 مصر ادامه داشت.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول