اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا: ردپای القاعده در انفجار سوریه دیده می‌شود/دمشق: آمریکا چشم‌بسته غیب می‌گوید

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه سوریه با انتقاد از سیاسی آمریکا در قبال سوریه از این کشور خواست به جای اظهارنظر، بر متحدان خود فشار بیاورد و قاچاق سلاح و آموزش تروریست‌ها را متوقف کند.

آمریکا: ردپای القاعده در انفجار سوریه دیده می‌شود/دمشق: آمریکا چشم‌بسته غیب می‌گوید

به گزارش فارس، روز پنجشنبه گذشته (10 می 2012) دو انفجار مهیب و خونین در جنوب دمشق پایتخت سوریه رخ داد و 55 نفر از مردم سوریه را به کشتن داد.

روز گذشته گروهک موسوم به جبهه یاری اهل شام وابسته به گروهک القاعده مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و هدف از کشتار مردم را واکنش به نظام سوریه اعلام کرد.

در میان موضعگیری‌های مختلف کشورهای متعدد، دولت آمریکا اعلام کرد که نشانه‌هایی از گروهک القاعده در این انفجار دیده می‌شود.

لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که رد پای گروهک القاعده در دو انفجار دمشق به چشم می‌خورد.

جهاد المقدسی سخنگوی وزارت خارجه سوریه با واکنش به این اظهار نظر آمریکا، اعلام کرد که سخنان پانتا مصداق این است که «آمریکا چشم بسته غیب‌گویی می‌کند».

المقدسی در گفت‌وگو با رادیو سوا [وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا] اعلام کرد: برخورد منفی آمریکا محیط خوبی برای نیروهای تکفیری مانند القاعده ایجاد کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه سوریه از آمریکا خواست تا به جای این اظهارنظرها، متحدان نامتعهد خود به طرح عنان را تحت فشار قرار بدهد، تجهیز مخالفان [سوریه] را متوقف کند، قاچاق سلاح را نیز متوقف و آموزش گروهک‌ها را قطع کند چرا که اینها هیچ یک اعتقادی به کار سیاسی [برای حل بحران]‌ ندارند.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول