اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا به محکوم کردن حملات تروریستی سوریه بسنده کرد

خبرگزاری فارس: دولت آمریکا در واکنش به دو حمله تروریستی در سوریه که به کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظای منجر شد، به محکوم کردن این عملیات بسنده کرد.

آمریکا به محکوم کردن حملات تروریستی سوریه بسنده کرد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت آمریکا روز گذشته عملیات بمب گذاری انتحاری در "دمشق" پایتخت سوریه را که به کشته شدن حداقل 55 و زخمی شدن حدود 400 نفر منجر شد را محکوم کرد و کشتار بی رویه غیرنظامیان سوریه را "شرم آور" توصیف کرد.

خبرگزاری فرانسه نوشت که بمب گذاری روز گذشته در سوریه یکی از مرگبارترین حملاتی بوده است که در ناآرامی های 14 ماهه این کشور رخ داد و در آن دو بمب گذار انتحاری در عملیات خود 55 نفر را کشته و حدود 400 نفر دیگر را در دمشق زخمی کردند.

"ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا به قاطعانه ترین شکل ممکن حملات امروز در دمشق را محکوم می کند؛ تمام خشونت هایی که به کشتار ناشی از عدم تبعیض و بی رویه و آسیب غیرنظامیان صورت می گیرد، شرم آور و غیرقابل توجیه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در عین حال گفت: ما به درخواست خود از نظام سوریه برای اجرای فوری و کامل طرح صلح 6 مرحله ای ارائه شده از سوی "کوفی عنان" نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب به منظور جلوگیری از تشدید دیگری از خشونت در سوریه ادامه می دهیم.

خبرگزاری "آسوشیتدپرس" نیز در خبری نوشت که "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران اعلام کرد که اطلاعات آمریکا نشان دهنده حضور القاعده در سوریه است اما میزان فعالیت این گروه تروریستی نامشخص است.

وزیر دفاع آمریکا ضمن ابراز تاسف درباره اینکه ماه ها تلاش برای اجرای طرح آتش بس سازمان ملل در سوریه کارآیی نداشته است، در این باره گفت: صادقانه بگویم که ما باید به انجام هر کاری که می توانیم برای تعیین نوع نفوذی که القاعده در تلاش برای اعمال در سوریه است، ادامه دهیم.

اظهارات پانتا درباره فعالیت القاعده در سوریه در شرایطی گزارش می شود که چندی پیش "ویچسلاو موتوزوف" دیپلمات سابق روس، با تاکید بر اینکه القاعده ساخته و پرداخته سازمان سیا است، اعلام آمادگی این سازمان تروریستی برای فعالیت‌های نظامی در سوریه را نشانه ارتباط مشکوک آمریکا و القاعده در بحران این کشور دانست و گفت که اعلام آمادگی القاعده برای فعالیت های نظامی در سوریه، دلیلی آشکار بر نزدیک بودن آمریکا به اصول و فعالیتهای این گروه است.

"جی کارنی" سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید نیز حمله تروریستی روز گذشته در دمشق را محکوم و اعلام کرد که چنین حملاتی که به کشتار بی رویه و آسیب غیرنظامیان می انجامد شرم آور هستند و توجیهی برای آنها وجود ندارد.

کارنی در ادامه افزود: این حملات ضرورت فوری رسیدن به یک راه حل سیاسی را قبل از اینکه خیلی دیر شود، یادآوری می کند.

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید گفت: ما باور نداریم که چنین حملاتی که در دمشق شاهد آن هستید نماینده مخالفان سوری باشد؛ بدیهی است که همانطور که ما مدت هاست گفته ایم، عناصر افراطی در سوریه حضور دارند؛ کسانی که در تلاشند تا از ناآرامی ها در این کشور استفاده کنند؛‌ ناآرامی هایی که بدلیل حمله وحشیانه اسد به مردم خود به وجود آمده است.

"مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز گفت: ما می دانیم که عناصر افراطی در سوریه حضور دارند که در تلاش برای تهاجم و تجاوز در این کشور هستند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول