اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مقتدایی:

بسیاری از کشورهای خارجی خواستار اعزام روحانی از ایران هستند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: بسیاری از کشورهای خارجی خواستار اعزام روحانی از ایران هستند.

بسیاری از کشورهای خارجی خواستار اعزام روحانی از ایران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، آیت الله مرتضی مقتدایی عصر امروز در جمع اساتید، مدیران و اعضای هیئت امنای حوزه‌های علمیه لرستان در خرم‌آباد با اشاره به ظرفیت بسیار بالای حوزه‌های علمیه ایران گفت: با تلاش و برنامه‌ریزی می‌توان ظرفیت حوزه‌های علمیه را بالا برد و نیاز سایر کشورها را نیز تأمین کرد.

وی افزود: ظرفیت و توانمندی حوزه‌های علمیه کشورباید متناسب با نیازها و مقتضیات جامعه جهانی و کشورهای منطقه افزایش یابد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه‌های علمیه باید به نحوی ظرفیت‌سازی کنند، که علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، نیاز کشورهای خارجی در زمینه مبلغ و مباحث دینی و مذهبی را نیز تأمین کنند.

آیت الله مقتدایی افزود: هم اکنون بسیاری از کشورهای خارجی خواستار اعزام روحانی و مبلغ از حوزه‌های علمیه ایران هستند، که باید با برنامه‌ریزی مناسب، در خصوص تأمین نیاز این کشورها اقدام جدی انجام شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به استقبال مناسب مراکز دانشگاهی خارج کشور از سفر هیئت‌های اعزامی حوزه علمیه ایران، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین درخواست‌های مطرح شده در این دیدارها، اعزام روحانی از حوزه‌های علمیه ایران به این کشورها بود.

آیت الله مقتدایی گفت: در سفر اخیر هیئت اعزامی حوزه علمیه ایران به کشور آلمان یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور خواستار اعزام استاد از حوزه علمیه برای تاسیس رشته شیعه شناسی در این دانشگاه بود.

وی با تاکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به افزایش پذیرش طلبه داریم، اظهار داشت:‌ مقام معظم رهبری در سفرشان به قم، با اشاره به سند چشم‌انداز بیست ساله کشور بر این مهم تاکید خاص داشتند.

آیت الله مقتدایی خاطرنشان کرد:  بر اساس سند چشم انداز پیش‌بینی شده جمعیت کشور تا سال 1404 حدود 100 میلیون نفر می‌شود، که حوزه متناسب با این جمعیت طلبه و روحانی نیاز دارد و باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی کنیم.

وی از تشکیل شورای عالی حوزه‌های علمیه در این راستا خبر داد و گفت: هم اکنون در 27 استان کشور این شورا تاسیس و راه‌اندازی شده تا با همفکری مدیران حوزه‌های علمیه، برای توسعه مدارس علمی برنامه‌ریزی و اقدام شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و بر اساس اجرای برنامه توسعه مدارس علمیه در کشور، ظرف مدت یک تا پنج سال آینده شاهد تحولی اساسی در حوزه‌های علمیه از نظر افزایش ظرفیت پذیرش و توسعه زیر ساختها خواهیم بود.

در این نشست احکام اعضای هیئت امنای مدارس حوزه‌های علمیه استان لرستان به عنوان نخستین استان کشور توسط آیت الله مقتدایی اهدا شد.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول