اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان ملایر:

راه‌اندازی بیمارستان‌های دوستدار مادر در دستور کار است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان ملایر گفت: درصدد راه‌اندازی بیمارستان‌های دوستدار مادر در شهرستان هستیم.

راه‌اندازی بیمارستان‌های دوستدار مادر در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، علیرضا رستمی عصر امروز شنبه در مراسم تقدیر از بانوان نمونه شبکه بهداشت و درمان ملایر رسالت وزارت بهداشت و درمان را سلامت زنان و مادران خواند و اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب با برنامه‌ریزی‌ها و ارتقای امکانات بهداشتی، مرگ و میر مادران به حداقل رسیده و امیدواریم روزی برسد که هیچ مادری به خاطر نبود امکانات در هنگام زایمان جان خود را از دست ندهد.

وی هدف کلی وزارت بهداشت را سلامت مادران، کاهش میزان مرگ و میر زمان بارداری و زایمان، حمایت و تأمین بهبود کیفیت مادران برشمرد و گفت: درصدد هستیم با راه‌اندازی بیمارستان‌هایی با عنوان بیمارستان‌های دوستدار مادر به سلامت مادران و ارائه خدمات بهتر گام برداریم.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان ملایر ادامه داد: این طرح در کشورهای در حال توسعه برنامه‌ریزی شده و در حال انجام است.

وی گفت: در استان هنوز لوح این طرح دریافت نشده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد این امر مهم در استان و شهرستان باشیم.

رستمی‌کیا تصریح کرد: این بیمارستان‌ها دارای 10 شاخص مهم بوده که شامل مراقبت‌های معمولی دوران بارداری، آموزش و خدمات در دوران بارداری، حذف مداخلات غیر ضروری، آموزش‌های زایمان و ... است که بیمارستان مهر ملایر آمادگی دریافت این لوح را دارد و امیدواریم خدمات ما با کیفیت بالاتر به مادران ارائه شود.

مدیر فرهنگی کانون عترت دانشکده علوم قرآنی ملایر نیز به ابعاد وجودی حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: زن در قرآن با عنوان ریحانه الهی یاد شده و تمام وجود هستی به خاطر این ریحانه بهشتی است که نشان از قدر و منزلت زن در نزد پروردگار دارد.

فروزان کردیوند خطاب به زنان افزود: وظیفه زن و مرد در اسلام مشخص شده و هیچ مردی از زن درخواست کار کردن و نان‌آوری برای زندگی را ندارد بلکه بزرگ‌ترین جهاد زن همسرداری و خانه‌داری و تربیت دینی فرزندان است.

وی بیان کرد: متأسفانه امروز برخی از زنان ما از وظیفه اصلی خود غافل شده و با پذیرش فرهنگ‌های بیگانه بزرگ‌ترین وظیفه خود را از یاد برده و این خود ریشه بسیاری از بدبختی‌ها‌ در خانواده و اجتماع شده است.

مدیر فرهنگی کانون عترت دانشکده علوم قرآنی ملایر مهمترین وظیفه زن را تربیت دینی و اسلامی فرزندان خواند و گفت: باید ارزش‌ها احیا شود و اگر این مهم در خانواده رشد کند ریشه خانواده‌ها مستحکم‌تر می‌شود.

در پایان نیز از زنان نمونه شبکه بهداشت و درمان و مامای نمونه ملایر تقدیر شد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول