اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای مرکزی زکات خبر داد

راه‌‌اندازی دفاتر امداد محلات در مساجد

خبرگزاری فارس: دبیر شورای مرکزی زکات از راه‌اندازی دفاتر امداد محلات در تمام مساجد سطح کشور خبر داد.

راه‌‌اندازی دفاتر امداد محلات در مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین نبی‌لو ظهر امروز در همایش یک‌هزار نفری زکات در سنندج جمع‌آوری زکات در محلات با محوریت مساجد را از اولویت‌های امسال ستاد زکات در کشور عنوان و اظهار کرد: با راه‌اندازی دفاتر امداد محلات در مساجد می‌توانیم در بحث جمع‌آوری و هزینه زکات بصورت هدفمندتری وارد عمل شویم.

وی با بیان اینکه این دفاتر وظیفه شناسایی خیران و محرومان محلات و توزیع کمک‌ها در بین آنان را بر عهده دارند، اضافه کرد: این دفاتر با حضور هیئت امنا و با نظارت امام جماعت در مساجد تشکیل می‌شود و کمک‌های مردمی را محرمانه و محترمانه توزیع خواهند کرد.

به گفته مشاور سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره)، کمیته امداد امام خمینی (ره) حلقه واسطه مردم و محرومان است و تشکیل دفتر امداد محلات در مساجد در راستای افزایش مشارکت‌های مردمی و ایجاد همدلی و همبستگی اجتماعی در سطح جامعه صورت می‌گیرد.

نبی‌لو خدمت به محرومین و نیازمندان و تلاش در راستای توانمندی آنان را مهم‌ترین اصول نظام‌های اسلامی به ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: کمیته امداد به عنوان بال عاطفی نظام در این راستا رسالت و وظیفه‌ای سنگین و تعیین شده دارد.

به گفته وی کمیته امداد از بدو تشکیل تا به امروز در این مسیر بسیار موفق عمل کرده و کارنامه‌ای درخشان دارد.

دبیر ستاد زکات با بیان اینکه دولت در بحث عمران و آبادانی و محرومیت‌زدایی به مناطق مرزی به ویژه کردستان توجه ویژه و خاصی دارد، تصریح کرد:‌ بودجه و اعتباری اختصاص یافته به کمیته امداد این استان از بسیاری از استان‌های دیگر بیشتر است.

نبی‌لو در ادامه به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و جذب اعتماد بیش از پیش مردم به ائمه و جماعت به منظور تقویت و توسعه بیش از پیش فرهنگ زکات را از مهم‌ترین اهداف این همایش خواند.

وی معرفی مسجد به عنوان کانون اصلی جمع‌آوری کمک‌های مردمی و حل مشکلات نیازمندان را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و گفت: مساجد تنها جای خواندن نماز نیست و بررسی و توجه به حل مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی مردم نیز در آنها باید دیده شود.

دبیر شورای مرکزی زکات احیای سنت‌های حسنه با مدیریت مساجد را نیز از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و ادامه داد: تقویت فرهنگ پرداخت زکات و معرفی مردم متدین و خیر کردستان را از دیگر اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

نبی‌لو در ادامه با بیان اینکه تقویت و توسعه بیش از پیش فرهنگ پرداخت زکات در جامعه نیازمند توجه به برخی مسائل مهم است، افزود: ایجاد اعتماد در بین مردم در زمینه نحوه جمع‌‌آوری و هزینه‌کرد زکات می‌تواند نقش مهمی در تقویت این امر معروف و وظیفه دینی و شرعی در جامعه باشد.

به گفته وی ساخت کلیپ‌های مختلف از نحوه هزینه زکات و پخش آنها از طریق رسانه‌های استانی ضروری و نقش روحانیون و امامان جماعت نیز در این راستا بسیار مهم و کلیدی است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با تعامل و مشارکت بیش از پیش روحانیون، ائمه جمعه و جماعت و راه‌اندازی دفاتر امداد در مساجد بتوانیم در راستای توسعه و تقویت بیش از پیش پرداخت زکات و هزینه‌کرد درست آن گام‌های اساسی در سطح استان کردستان برداریم.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول