اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کارخانه‌های لبنی استان اصفهان:

قیمت مصوب 630 تومانی شیر هنوز اجرایی نشده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کارخانه‌های لبنی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه در جلسه کارگروه شیر استان اصفهان قیمت 630 تومان فروش شیر خام مصوب شده و با موافقت دامداران نیز روبه‌رو شده، اما هنوز این کار اجرایی نشده است.

قیمت مصوب 630 تومانی شیر هنوز اجرایی نشده است

هومان امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: جلسه‌ای در تاریخ 18 اردیبهشت‌ ماه با کارگروه شیر استان در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد که طبق مصوبات آن مقرر شد که 200 تن شیر خام از سوی دامداران از روز 20 اردیبهشت ‌ماه به کارخانه‌داران به فروش برسد.

وی ادامه داد: با توجه به این اظهارات و مصوبه‌ها کارخانه‌داران نیز در مقابل به تولید شیر پاکتی بدون افزایش قیمت اقدام کنند.

مدیرعامل کارخانه‌های لبنی استان اصفهان تصریح کرد: محصولات کارخانه‌های زیر نظر ما تا این لحظه افزایش قیمتی در زمینه محصولات تولیدی خود نداده‌اند که بخواهند آن را به قیمت سال گذشته برگردانند.

وی اضافه کرد: ما نیز متعهد شده‌ایم که اگر شیر با میانگین 630 تومان خریداری شود ما نیز شیر را به قیمت 800 تومان به فروش می‌رسانیم.

امیری با اشاره به اینکه از وعده انجام شده مدت پنج روز گذشته است، تاکید کرد: با توجه به مصوبات انجام شده مبنی بر فروش 200 تن شیر خام از طریق دامداران اما هنوز این کار عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: این کار تا تاریخ 10 خرداد سال جاری به صورت موقت انجام می‌شود.

مدیرعامل کارخانه‌های لبنی استان اصفهان تصریح کرد: اتحادیه دامداران لیستی در اختیار ما قرار نداده و اکثر کارخانه‌های لبنی نیز به علت عدم دریافت شیر خام تولید ندارند.

وی از علت عدم ارائه شیر خام به کارخانه‌داران سخن گفت و اظهار داشت: اتحادیه دامداران اظهار کرده‌اند که خوراک دام وعده داده شده از طرف دولت هنوز به دست ما نرسیده است.

امیری در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برای حل بحران ایجاد شده به صورت موقت در زمینه شیر پاکتی چه اقداماتی باید انجام گیرد، بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی و بازرسی به تحویل شیر خام به کارخانه‌های شیر خشک، کارگاه‌های ماست‌بندی، بستنی‌سازی‌ها و خروج شیر از استان که به قیمت خارج از مصوبه به خریداری مشغول هستند، نظارتی داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر دستگاه‌ها موظف شوند که در چارچوب خاص و با قیمت مناسبی نزدیک به قیمت مصوب شیر به فروش برسد، علت ایجاد انگیزه برای کارخانه‌داران لبنی می‌شود.

امیری تاکید کرد: اگر اقدامات ارائه شده اجرایی نشود تولید شیر پاکتی و محصولات لبنی دیگر با مشکل مواجه می‌شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول