اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

گمنامی شهدای کردستان نشان از مظلومیت آنان است

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان از شهدای کردستان به عنوان مظلوم‌ترین شهدا نام برد و گمنامی آنان را دلیل بر مظلومیتشان خواند.

گمنامی شهدای کردستان نشان از مظلومیت آنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمزه‌علی علیخانی ظهر امروز در مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن که با حضور بسیاری از مادران در سالن شهدای گمنام سنندج برگزار شد، به نقش‌های مختلف زنان در جامعه اسلامی اشاره کرد و الگوگیری زنان ایران اسلامی از این بانوی بزرگوار را مایه افتخار ملت و سعادت آنان خواند.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان جایگاه زنان در جامعه اسلامی را والا توصیف کرد و افزود: زنان جامعه اسلامی به ویژه بانوان ایرانی از چنان جایگاهی برخوردارند که با مردان برابری می‌کنند و در برخی از موارد جایگاه آنان از مردان بالاتر است.

وی در ادامه به شخصیت شهیده ناهید فاتحی‌کرجو(سمیه کردستان)، شهیده شاخص کشور در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: ما به وجود چنین زنانی که پرورش یافته مادران و شیرزنان این دیار هستند، افتخار می‌کنیم.

علیخانی از برگزاری کنگره ملی شهیده فاتحی‌کرجو در نیمه دوم امسال در سنندج خبر داد و بیان کرد: نام و یاد و تمثال این شهیده بزرگوار شاخص کشور امسال در تمامی میادین و ورودی شهرهای مختلف کشور نصب شده است.

وی از شهیده ناهید فاتحی‌کرجو به عنوان یکی از شهیده‌های شاخص کشور نام برد و گفت: متاسفانه این شهیده نه تنها برای مردم استان بلکه در شهرستان سنندج هم ناشناخته مانده است.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان از شهدای این استان به عنوان مظلوم‌ترین شهدای کشور نام برد و عدم آشنایی مردم کردستان با شهدای بومی را مصداق بارز این ادعا خواند.

وی بر بهره‌گیری و الگو گرفتن از شهیدان و ادامه‌ دادن راه آنان تاکید کرد و گفت: الگوپذیری از شهدا در دفاع از ولایت، اسلام و حفظ ارزش‌های اسلامی موثر است و اجازه تعرض دشمنان به کشورمان را از آنان می‌گیرد.

علیخانی یادآور شد: شهدا هدایت‌گر و الگو در جامعه هستند و آرامش و آسایش امروز جامعه مرهون از خودگذشتگی‌های این عزیزان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خانواده‌های معظم شهدا با صبر و شکیبایی و مقاومت و با تقدیم عزیزان خود به اسلام و انقلاب، حماسه‌ای ماندگار را برای انقلاب ترسیم کردند و امروز ما باید به بهترین شکل ممکن از خانواده‌های آنان تجلیل کنیم.

در ادامه این مراسم با دادن لوح تقدیری از خانواده شهیده ناهید فاتحی کرجو به پاس دلاوری‌های این نوجوان 16 ساله اهل روستای کرجو در دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام و دوشادوش دلاورمردان این دیار قدردانی شد.

در پایان این مراسم همچنین به قید قرعه به 36 نفر از زنان و مادران شرکت‌کننده هدایایی داده شد و چندین برنامه مختلف فرهنگی هنری نیز برگزار شد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول