اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراغه صورت گرفت

ابداع روش جدید برای مقابله با علف‌ هرز مزارع نخود و عدس

خبرگزاری فارس: محققان موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراغه به روش جدید برای مقابله با علف‌های‌ هرز نخود و عدس دست یافتند.

ابداع روش جدید برای مقابله با علف‌ هرز مزارع نخود و عدس

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، محسن مهدیه کارشناس حفظ نباتات موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: در این روش علف‌های هرز مزارع چند روز قبل از رویش محصول زراعی با استفاده از علف‌کش سمپاشی شده و علف‌های هرز کنترل می‌شود.

وی در ادامه کاهش هزینه تولید و مبارزه آسان با علف هرز را از مزایای شیوه جدید مبارزه با علف هرز مزارع نخود و عدس اعلام کرد.

کارشناس حفظ نباتات موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور افزود: نخود و عدس به خاطر رشد آرام توانایی رقابت با علف‌های هرز در مزرعه را ندارند و به همین خاطر، علف هرز تولید این دو محصول را کاهش می‌دهد.

کارشناس حفظ نباتات موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور اظهار کرد: بهره‌گیری از این روش، تولید نخود و عدس را در مزارع معمولی 30 تا 50 درصد افزایش داده و هزینه‌های کارگری برای مبارزه با علف‌های هرز مزارع را کاهش می‌دهد.

وی افزود: متوسط تولید نخود در مزارع کشاورزی 500 کیلوگرم در هکتار و عدس نیز 400 کیلوگرم است که بهره‌گیری از این روش مبارزه میزان تولید را در نخود به یک‌هزار و 200 هکتار و در عدس به 800 کیلوگرم افزایش خواهد داد.

مهدیه گفت: در این روش می‌توان با یک نفر کارگر یک هکتار را سمپاشی کرد که در کنترل دستی مبارزه با علف‌های هرز به 20 کار گر نیاز است.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول