اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی قروه اعلام کرد

سم‌پاشی 145 هزار هکتار از اراضی زیر کشت قروه

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی قروه گفت: تاکنون 145 هزار هکتار از اراضی زیر کشت این شهرستان به منظور مقابله با آفات نباتی سم‌پاشی شده است.

سم‌پاشی 145 هزار هکتار از اراضی زیر کشت قروه

خسرو کریمی‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه با اشاره به آغاز سم‌پاشی مزارع شهرستان قروه علیه آفات نباتی اظهار کرد: کار رصد آفت سن و میزان ریزش آن در مزارع غلات شهرستان از 16 فروردین ماه امسال از سوی گروه‌های پیش آگاهی آغاز شده است.

به گفته وی عملیات مبارزه با آفت سن نیز از دوم اردیبهشت ماه جاری شروع شده است و تاکنون بیش از 145 هزار هکتار از اراضی زیر کشت علیه این آفت سم‌پاشی شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی قروه با بیان اینکه مرحله اول مقابله با سن تا 10 روز آینده به پایان می‌رسد، افزود: مرحله دوم مقابله با این آفت گیاهی با شروع رشد پوره سن در مزارع آغاز خواهد شد.

کریمی‌پناه اضافه کرد: با توجه به طغیان این آفت در برخی مناطق شهرستان،کشاورزان منطقه باید با هماهنگی ماموران و مروجین جهاد کشاورزی هرچه سریع‌تر نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام کنند.

وی به بارندگی‌های مطلوب در سال زراعی جاری سطح شهرستان قروه اشاره کرد و گفت: متوسط بارندگی سالانه در شهرستان قروه 341 میلی‌متر است که تاکنون 304 میلی‌متر نزولات آسمانی با پراکنش مناسب در نقاط مختلف را شاهد بوده‌ایم.

کریمی‌پناه در پایان با بیان اینکه از 167 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی شهرستان قروه 85 هزار هکتار زیر کشت غلات قرار گرفته است، افزود: پیش‌بینی می‌شود، امسال 460 هزار تن انواع محصول زراعی با 10 درصد رشد نسبت به سال گذشته از این اراضی برداشت شود.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول