اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مشخص شدن مربیان تخصصی اوزان مختلف

دباغیان و کتیرایی به کادر فنی تیم ملی کاراته پیوستند

خبرگزاری فارس: دو مربی سرشناس کاراته استان قم در آستانه پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا به کادر فنی تیم ملی کاراته پیوستند.

دباغیان و کتیرایی به کادر فنی تیم ملی کاراته پیوستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم تیم ملی کاراته رده سنی بزرگسالان کشورمان بعد از برگزاری یکی از مهم‌ترین مراحل انتخابی درون اردویی خود، تقریبا ترکیب خود را برای حضور در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در ازبکستان شناخته است.

البته ملی‌پوشان کاراته هنوز هم در چند وزن بین دو یا سه نفر هستند که از بین آنها یک نفر راهی پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا خواهد شد اما کادر فنی تیم ملی با بهره‌گیری از مربیان تخصصی هر وزن قصد دارند گزینشی صحیح از بین کاراته‌کاهای مدعی عضویت در تیم ملی داشته باشند تا خدایی ناخواسته حقی از هیچ یک از ملی‌پوشان تضییع نشود.

برای این منظور تعدادی از مربیان سرشناس کاراته کشورمان بار دیگر به تیم ملی آمده‌اند تا به صورت تخصصی هر یک از آنها با یک وزن تیم ملی به صورت جدی تمرین کرده و ملی‌پوشان را آماده مسابقات کاراته قهرمانی آسیا و بعد از آن پیکارهای قهرمانی جهان کنند.

در این بین و در حالی که قم در اردوی فعلی تیم ملی کاراته بزرگسالان در اوزان منهای 60 و منهای 75 کیلوگرم دارای دو نماینده است، پیوستن غلامرضا دباغیان و علیرضا کتیرایی به اردوی تیم ملی کاراته خبری مسرت‌بخش برای کاراته‌کاهای قمی بود.

دباغیان یکی از مربیان سازنده کاراته استان قم و کشورمان است که بیش از 15 سال هدایت تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان را در مسابقات مختلف جهانی، بین‌المللی و آسیایی بر عهده داشته و همراه با این تیم عناوین و افتخارات وسیعی در سطح جهان و آسیا کسب کرده است.

این مربی به خصوص در دهه 70، ایران را به عنوان یکی از قدرت‌های کاراته آسیا و جهان مطرح کرد و کاراته‌کاهای کشورمان که بسیاری از آنها از استان قم بودند در میادین مختلف موفقیت‌های ارزنده‌ای برای ایران به ارمغان آوردند.

در تیمی با مربیگری غلامرضا دباغیان در آن سال‌ها، چهره درخشانی حضور داشت که عناوین و افتخارات متعددی را به دست آورد و این چهره شاخص کاراته قم و کشورمان کسی نیست جز علیرضا کتیرایی که اکنون تجربیات خود را در اختیار نسل جدید کاراته کشورمان می‌گذارد.

کتیرایی که در زمان بازیگری در این رشته یکی از مطرح‌ترین کاراته‌کاهای کشورمان بوده است، در دو سه سال اخیر به عنوان سرمربی تیم‌های ملی کاراته نوجوانان و جوانان فعالیت کرده است و تیم ملی در مسابقات دو سال اخیر در هنک‌کنگ و چین با حضور وی به موفقیت‌های درخشانی دست یافته است.

سومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی بزرگسالان در شرایطی به پایان رسید که مربیان تخصصی هر وزن مشخص شدند و بر این اساس غلامرضا دباغیان بر تمرینات کاراته‌کاهای اوزان منهای 55 و 60 کیلوگرم و علیرضا کتیرایی بر نحوه آماده‌سازی کاراته‌کاهای وزن منهای 84 کیلوگرم نظارت خواهند کرد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول