اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری:

سفر رهبر به کردستان نگاه‌های منفی به این استان را تغییر داد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نگاه‌های منفی به این استان در زمان قبل از سفر رهبری به استان گفت: با این سفر این نگاه‌ها تغییر کرد، به گونه‌ای که موضع دشمنان نیز نسبت به کردستان عوض شد.

سفر رهبر به کردستان نگاه‌های منفی به این استان را تغییر داد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا عبدالرحمان خدایی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ قاچاق کالا، ارز و مشروبات الکلی و پیامدهای آن از دید مسائل اسلامی که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی شهرستان بانه برگزار شد ضمن گرامیداشت سفر تاریخی مقام معظم رهبری به کردستان اظهار کرد: سفرهای مقام معظم رهبری به استان‌های مختلف کشور با برکات معنوی زیادی همراه است، اما برکات و دستاوردهای سفر تاریخی رهبری به کردستان هم از نظر معنوی و هم از لحاظ مادی دارای برکات چشمگیرتر و بیشتری بوده است.

وی از سفر تاریخی رهبر به کردستان به عنوان نعمت و موهبتی الهی برای مردم کردستان نام برد و اضافه کرد: سفر معظم‌له به این استان زمینه‌ تسریع در اجرای برنامه‌های توسعه و برطرف کردن نیازهای استان در عرصه‌های مختلف را به وجود آورد به گونه‌ای که امروز با گذشت سه سال از این سفر تاریخی تاثیرات آن به خوبی در حوزه‌های مختلف مشهود است.

به گفته نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، نگاه امنیتی و منفی که قبل از سفر رهبر به کردستان وجود داشت با حضور هشت روزه معظم‌له در این استان کاملا تغییر یافت و این مهم زمینه توسعه بیش از پیش استان را در حوزه‌های مختلف به وجود آورد.

ماموستا خدایی در ادامه به بررسی آثار و عواقب مخرب پدیده قاچاق کالا بر اقتصاد و اخلاق جامعه از منظر دین اسلام پرداخت و افزود: پدیده قاچاق علاوه بر آثار مخربی که بر روی اقتصاد و اشتغال دارد مفاسد دیگری نیز به دنبال دارد که اسلام آن را به‌خوبی بیان کرده است.

به گفته وی، آیات قرآن به صراحت به عواقب ناگوار و مفسده‌برانگیز قاچاق و مشروبات الکلی اشاره کرده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اضمحلال خانواده، تجازو به محرم و بی‌عفتی و نیز غفلت از خالق هستی و جدال میان مردم از نتایج استفاده از مشروبات الکلی است که متاسفانه گاهی شاهد ورود آن به صورت قاچاق به کشور هستیم.

امام جمعه بانه با بیان اینکه در هر جامعه‌ای که به منکرات آلوده شود غیرت از بین می‌رود و دشمن می‌تواند به راحتی بر آن مسلط شود، اضافه کرد: امروزه دشمنان برای ضربه زدن به جوامع اسلامی از همین مسیر وارد شده و تمام توان خود را برای ترویج بی‌بندباری و بی‌دینی در بین جوامع اسلامی به کار می‌بندند.

ماموستا خدایی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن در خصوص کار و کسب حلال و آثار آن بر زندگی فردی و اجتماعی گفت: دین مبین اسلام بر کار و تلاش برای به دست آوردن روزی حلال تأکید فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه در نگاه آموزه‌های دینی، پاک‌ترین درآمدها آن درآمدی است که از راه معامله و تجارتی صحیح و درست به دست آورده شود، اضافه کرد: احتکار، ربا، قاچاق، غش در معامله، گرانفروشی و کم‌فروشی از مصادیق آفت در یک تجارت سالم هستند.

امام جمعه بانه با بیان اینکه قاچاق کالا نیز یکی از پدیده‌های رایج و از آفت‌های شناخته شده برای اقتصاد هر جامعه و کشوری است، افزود: آثار تخریبی قاچاق در زمینه درآمد دولت و امور اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی انکارناپذیر است.

ماموستا خدایی در پایان از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای عمل‌کننده در بحث مبارزه با قاچاق در شهرستان مرزی بانه تقدیر کرد.

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول