اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب نمایشگاه میراث فرهنگی

درهای سعدآباد به روی نو‌ش‌آباد نیز گشوده می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست شهرداری نوش‌آباد گفت: جاذبه‌های گردشگری این شهر تاریخی با محوریت شهر زیرزمینی نوش‌آباد، در نمایشگاه میراث فرهنگی در مجموعه کاخ سعدآباد، معرفی می‌شود.

درهای سعدآباد به روی نو‌ش‌آباد نیز گشوده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، احسان کوزه‌گر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گردشگری علاوه بر جنبه‌های اقتصادی، سبب رشد و رفاه اجتماعی شهروندان می‌شود که حضور در این قبیل نمایشگاه‌ها، گام نخست آن است.

وی با اشاره به شهر زیرزمینی نوش‌آباد، تصریح کرد: با گذشت هفت سال از کشف این مجموعه، هنوز نیاز به انجام یک اقدام اساسی در جهت مطالعه، شناسایی و معرفی آن به عنوان یک اثر منحصر به فرد جهانی احساس می‌شود.

سرپرست شهرداری نوش آباد با تجلیل از دانشگاهیانی که حوزه مطالعات خود را به موضوع شهر زیرزمینی نوش‌آباد، متمرکز کرده‌اند، ابراز داشت: در این نمایشگاه، نشست‌هایی با این گروه از صاحب‌نظران نیز برگزار می‌شود.

این مسئول در ادامه از آئین‌های سقاخوانی، سحرخوانی، خیمه‌کوبی و خیمه‌برداری به عنوان ابزار معرفی میراث‌های معنوی این شهر یاد کرد و گفت: در این نمایشگاه برنامه‌هایی در این خصوص با حضور هنرمندان آئینی نیز برگزار می‌شود.

کوزه‌گر افزود: شناسایی و تجلیل از دانشگاهیان و  خبرنگارانی که حوزه فعالیت آنها نوش‌آباد و میراث فرهنگی و معنوی آن است از دیگر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی به شمار می‌رود.

نمایشگاه هفته میراث فرهنگی از 25 تا 31 اردیبهشت در مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ سعدآباد تهران برگزار می‌شود.

شهر تاریخی نوش‌آباد در پنج کیلومتری شمال کاشان، با داشتن آثار تاریخی متعدد از جمله مناطق نمونه گردشگری است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول