اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کشور:

تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌ایم

خبرگزاری فارس: وزیر کشور گفت: سفرهای استانی ریاست جمهوری نشان مردم محوری دولت است و دولت تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.

تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مصطفی محمد نجار عصر امروز در افتتاحیه جشنواره دستاوردهای یک‌صد سفر استانی هیئت دولت تحت عنوان جشنواره خدمت و نمایشگاه دستاوردهای سفرهای استانی رئیس جمهور در سالن عطار نمایشگاه‌ بین‌المللی مشهد  اظهار داشت: امروزه نقطه‌ای در کشور وجود ندارد که از برکات سفرهای استانی رئیس‌جمهور محروم باشد و در این سفرها حتی محروم‌ترین مناطق کشور نیز از اثرات و تبعات بازدیدها و برنامه‌های سفرهای بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به شعارهای چهارگانه دولت مبنی بر «عدالت گستری»، «مهرورزی»، «پیشرفت و تعالی مادی و معنوی» و «خدمت رسانی به بندگان خدا» ادامه داد: اساس برنامه‌ریزی‌های راهبردی دولت بر اساس همین شعارهای چهارگانه شکل گرفته است که سفرهای استانی نیز در همین راستا انجام شده و با اقبال بسیار خوب مردمی مواجه‌اند.

وزیر کشور افزود: با توجه به اهمیت ویژه دولت به مردم و همچنین اهتمام به مردم محوری رئیس‌جمهور و هیئت دولت، سفرهای استانی هیئت دولت با وجود تمام مشکلات و همچنین ناامیدی‌های موجود از ادامه آن، تا به امروز استمرار داشته و دستاوردها و نتایج ارزشمندی را برجای گذاشته است.

نجار اظهار داشت: تجلی جمهوریت نظام در سفرهای استانی هیئت دولت کاملا نمایان است و این سفرها فرهنگ و انقلاب جدیدی در مدیریت اجرایی کشور ایجاد کرده است که در طول تاریخ در تمام جهان بی بدیل است.

وی این سفرها را سنبل خدمت‌رسانی دولت به مردم دانست و تأکید کرد: سفرهای استانی فاصله میان مردم و دولت را کم کرده است و وقتی فاصله بین دولت و مردم کم می‌شود انسجام ملی و قدرت و اقتدار کشور افزایش پیدا می‌کند.

وزیر کشور انجام 100سفر استانی را نتیجه تلاش خستگی ناپذیر رئیس‌جمهور و دولتمردان عنوان کرد و گفت: انجام 100سفر استانی حتی به دورترین نقاط کشور یک تحول و الگوی جدید است که به واسطه هم‌پوشانی با چارچوب‌های نظام و دولت، توسعه متوازن و متعادل را در تمام نقاط محروم هدف خود قرار داده است.

وی با تأکید بر مردم محوری دولت اظهار داشت: سفرهای استانی هیئت دولت به طور یکسان در تمام کشور گسترده است که در نهایت سبب اقتدار، عظمت، انسجام و افزایش وحدت ملی در جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

نجار در ارتباط با تبعات و آثار سفرهای استانی هیئت دولت اظهار داشت: مسئولان با سفرهای استانی نتیجه و بازخورد تصمیمات خود را می‌بینند و بسیاری از ظرفیت‌های کشف نشده و مورد غفلت قرار گرفته را مورد استفاده قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه از طریق سفرهای استانی است که بدنه دولت با آداب و سنن و خرده فرهنگ‌های استان آشنا می‌شوند، ادامه داد: با توجه به این‌ نکته که به طور متوسط فاصله هر سفر استانی 23 روز و مدت آن به طور میانگین سه و نیم روز بوده است و به عبارت دیگر دولت دهم بیش از یکسال از طول فعالیتش را در سفر بوده است، بدنه دولت از سفرهای استانی تجربه‌ای کشف کرده است که می‌تواند به عنوان سرمایه‌ای برای دولت‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر کشور در ارتباط با نوع مصوبات سفرهای استانی اظهار داشت: از کل مصوبات 70 درصد ‌پروژه‌های احداثی و عمرانی و مابقی برای هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول بوده است که در 99 سفر استانی 50 سد، 16 نیروگاه، 235 مجتمع آبرسانی روستایی، 28 فاضلاب شهری، 35 فرودگاه، 95 هزار مسکن محرومین،‌32 بیمارستان 1250 پایگاه امداد جاده‌ای، دو پالایشگاه، ‌30 منطقه آزاد اقتصادی، 12 کتابخانه مرکزی، 1509 مکان ورزشی، 5 هزار و437 مدرسه و 70 دانشگاه ساخته شده‌اند.

نجار این آمار و ارقام را تنها بخشی از دستاوردهای استانی دولت دانست و افزود: یکصدمین سفر استانی هیئت دولت ضمن تمرکز بر اشتغال جوانان، بر به نتیجه رساندن تمام مصوبه‌های سفرهای گذشته تأکید دارد.

وی با اشاره به دوره‌های اول، دوم و سوم سفرهای استانی رئیس‌جمهوری و هیئت دولت ادامه داد: تا کنون در 99 سفر 3 هزار و 600 مصوبه در 20 هزار و483 بند در هیئت دولت داشته‌ایم که 73 هزار و 400 پروژه حاصل این مصوبات بوده است و در دوره چهارم سفرهای هیئت دولت در یک هفته تعداد چهار هزار و 300 طرح در سراسر کشور توسط رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

وزیر کشور اظهار داشت: با وجود این‌که دشمن همواره با تمام ابزار موجود در صدد تغییر وجه ایران در مجامع بین‌المللی برآمده است، دولت ایران تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و در نتیجه در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی رسیده است.

نجار در ارتباط با اقدامات و طرح‌های به انجام رسیده در دولت در هفت سال اخیر گفت: توزیع سهام عدالت، طرح تحول اقتصادی، اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، انرژی صلح آمیز هسته‌ای، کسب رتبه علمی در منطقه، هشتمین کشور فضایی جهان، کاهش اتکای به منابع نفتی و همچنین شکست انحصار برخی از محصولاتی که هم اکنون صادر کننده آن‌ها هستیم از جمله دستاوردهای هفت ساله دولت محسوب می‌شوند.

وی چندین حضور اندیشمندانه رئیس‌جمهور در مجامع بین‌المللی و به چالش کشیدن مدیریت ضعیف جهانی را از دستاوردهای حوزه بین‌الملل دولت عنوان کرد و در ارتباط با دستاوردهای دولت در حوزه امنیت اظهارداشت: با وجود تمام شیطنت‌های استکبار جهانی و بیگانگان، امنیت مورد نیاز کشور در بستر عقل و اعتدال در سطح بسیار بالا و شرایط خوبی قرار دارد.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول